Ik heb net een 2dehands (maar ongebruikte) Reba gekocht.
Bij het eerste ritje vandaag bleef de vork "steken" onderaan de veerweg, kwam maar een 1 a 2 cm terug omhoog. Naar huis gereden en na wat opzoekwerk de luchtdruk uit de nagatieve kamer gelaten. De vorkpoten kwamen terug omhoog en kon de vork terug oppompen. Maar na een paar 100m rijden had ik terug hetzelfde probleem.
Het enige dat ik online kan vinden is dat er te veel lucht van + naar de - kamer gaat. Iemand een idee of je daar zelf iets aan kan doen of wat het probleem nog kan zijn?
Thx
Nick
Reba Solo Air probleem
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Re: Reba Solo Air probleem
hmm ik lees toch iets raar in je verhaal:
solo air en je laat lucht uit de negatieve kamer?
een solo air heeft net maar 1 ventiel en zet de negatieve kamer zelf op druk (of ben ik nu zo fout?)
bij een dual air kan je zelf de negatieve kamer op de gewenste druk zetten
solo air en je laat lucht uit de negatieve kamer?
een solo air heeft net maar 1 ventiel en zet de negatieve kamer zelf op druk (of ben ik nu zo fout?)
bij een dual air kan je zelf de negatieve kamer op de gewenste druk zetten
Re: Reba Solo Air probleem
Dual air is 2 zichtbare ventielen
Solo air is 1 verstopt ventiel.
Normaal gezien is het opgelost als je de seals vervangt die je bij een grote service steekt.
Dus grote beurt doen, rubbers vervangen en het zaakje zou moeten werken.
Als de vork dan nog niet werkt zoals het hoort breng je ze best binnen voor garantie.
Solo air is 1 verstopt ventiel.
Normaal gezien is het opgelost als je de seals vervangt die je bij een grote service steekt.
Dus grote beurt doen, rubbers vervangen en het zaakje zou moeten werken.
Als de vork dan nog niet werkt zoals het hoort breng je ze best binnen voor garantie.
Re: Reba Solo Air probleem
Bedankt Alain. Zal ze dan idd is open zwieren. Nog nooit aan een vork gewerkt dus keek er toch wat tegen op.
Wel vreemd dat je nieuwe rubbers zou moeten steken op een nieuwe vork.
Rubbers van een SID vorken passen niet wrs? Die heb ik nog liggen.
Wel vreemd dat je nieuwe rubbers zou moeten steken op een nieuwe vork.
Rubbers van een SID vorken passen niet wrs? Die heb ik nog liggen.
Re: Reba Solo Air probleem
In theorie zou dat passen, als beide vorken dezelfde specificaties hebben (beide solo air dus) en dezelfde diameter vd binnenpoten.
Maar spijker mij er niet op vast moest het in praktijk toch net niet passen
Volg gewoon de manual van RockShox voor het opengooien,
moeilijk is het niet als je geen 2 linkerhanden hebt.
Ik weet uit ervaring dat er een reeks van Lyric's was met luchtverlies naar de binnenpoten/negatieve kamer, en dat was zonder probleem garantie
(ik heb toen een nieuwe vork gekregen).
Maar spijker mij er niet op vast moest het in praktijk toch net niet passen
Volg gewoon de manual van RockShox voor het opengooien,
moeilijk is het niet als je geen 2 linkerhanden hebt.
Ik weet uit ervaring dat er een reeks van Lyric's was met luchtverlies naar de binnenpoten/negatieve kamer, en dat was zonder probleem garantie
(ik heb toen een nieuwe vork gekregen).
Re: Reba Solo Air probleem
Nick, je zal geen nieuwe rubbers moeten steken, dat is weggesmeten geld.N I C K schreef:Bedankt Alain. Zal ze dan idd is open zwieren. Nog nooit aan een vork gewerkt dus keek er toch wat tegen op.
Wel vreemd dat je nieuwe rubbers zou moeten steken op een nieuwe vork.
Rubbers van een SID vorken passen niet wrs? Die heb ik nog liggen.
Haal je luchtkamer eruit, en haal dat dik rood vet (PM600 military grease) eraf, goed afkuisen, ook alle 5 rubbbers die erin steken. insmeren met wat bestaande 15WT olie van je onderbenen en hij zal niet meer blijven staan onderaan. Niet vergeten om nieuwe crushwashers te steken bij montage van de buitenbenen en wat Redrum in de luchtkamer te gieten of wat 15WT olie.