te weinig speling tussen achterband en voorderailleur

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

te weinig speling tussen achterband en voorderailleur

Bericht door wattie »

Op mijn Kona process 134 heb ik maar enkele mm's speling tussen mijn achterband (standaard maxxis ardent 2.3) en mijn voorderailleur (sram x.5 direct mount).
Op mijn tweede ritje gisteren 1 modderstrook tegengekomen en al direct gemerkt dat dit niet goed gaat komen.
Zou ik dit kunnen oplossen met een andere derailleur die iets korter gebouwd is?

Ik zou er in de toekomst wel een 1x10 met 42t achteraan van willen maken, maar dat zal nog niet voor direct zijn.
kloefie
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 12 dec 2012 22:34
Rijdt met: Cube reaction GTC SL/ Canyon Ultimate AL SLX DI2

Re: te weinig speling tussen achterband en voorderailleur

Bericht door kloefie »

'k zou eens proberen de voorderrie (in de mate van het mogelijke) iets schuiner te zetten?
Maar ook niet te veel zodat je schakelsysteem er niet door gestoord wordt...
mohowzeg
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 28 feb 2014 19:25

Re: te weinig speling tussen achterband en voorderailleur

Bericht door mohowzeg »

Om geen nieuw topic te moeten aanmaken over hetzelfde , spring ik hier even mee .
Bij mijn thompson xc980 is er zeer weinig plaats tussen de voorderailleur en de achterband .
Niet als ik op kleinste tandwiel rij dat hij aan de zijkant ertegenaan sleept het is eerder tussen de band en de klem .
Als ik deze hard zet om eens op baan te rijden 3bar heb ik net 4mm tussen noppen en klem .
In het veld zit dit altijd dicht met modder .
Nu kan ik geen andere voorderailleur plaatsen vb down swing want deze zit op de gaatjes van de bidon houder .
Ik kan andere banden kopen nu 29" x 2,10 maar dan blijf je beperkt .
Wat ik graag zou doen is een race derailleurplaatsen met afzonderlijke klem maar daar vind ik geen top pull versie in . Weet iemand of dat kan bestaat een race derailleur voor triple met kabel bovenaan ?
Of goede andere oplossing
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: te weinig speling tussen achterband en voorderailleur

Bericht door SD2E »

mohowzeg schreef:Om geen nieuw topic te moeten aanmaken over hetzelfde , spring ik hier even mee .
Bij mijn thompson xc980 is er zeer weinig plaats tussen de voorderailleur en de achterband .
Niet als ik op kleinste tandwiel rij dat hij aan de zijkant ertegenaan sleept het is eerder tussen de band en de klem .
Als ik deze hard zet om eens op baan te rijden 3bar heb ik net 4mm tussen noppen en klem .
In het veld zit dit altijd dicht met modder .
Nu kan ik geen andere voorderailleur plaatsen vb down swing want deze zit op de gaatjes van de bidon houder .
Ik kan andere banden kopen nu 29" x 2,10 maar dan blijf je beperkt .
Wat ik graag zou doen is een race derailleurplaatsen met afzonderlijke klem maar daar vind ik geen top pull versie in . Weet iemand of dat kan bestaat een race derailleur voor triple met kabel bovenaan ?
Of goede andere oplossing

Een SRAM X0 voorderailleur heeft een flinterdunne klemband

Afbeelding
Plaats reactie