onderdelen gezocht voor A2Z achternaaf

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
lambrechts_bert
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 11:09
Rijdt met: Xtrail XTR
Contacteer:

onderdelen gezocht voor A2Z achternaaf

Bericht door lambrechts_bert »

Hoi iedereen,

ik heb een super licht en leuk wielsetje liggen met A2Z naven en ZTR Alpine velgen. Al even heb ik het probleem dat de freewheel een tandje door springt onder hoge belasting. Daarbij is een luide "tak" te horen. Ik ben er vrij zeker van, dat de afgesleten vertanding op de freewheel body en de vrijloop-pallen de oorzaak zijn van het probleem. (foto's onderaan)

fabrikant: A2Z
type: 84A400

Ik heb al contact opgenomen met A2Z en met de invoerders in België en Duitsland, maar er komt geen gehoor. Kan er iemand mij verder helpen met onderdelen? Ik zou graag de freewheel body en de pallen (5 stuks) vervangen. Weet iemand of ik onderdelen van een andere fabrikant kan gebruiken?

Omdat ik zo tevreden ben met het wielsetje, wil ik het graag een tweede leven geven. Ik kijk uit naar jullie reacties!

Bert

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: onderdelen gezocht voor A2Z achternaaf

Bericht door eL Tee »

Hier vind je de juiste partnrs.: http://www.a2zcomponents.com/02products_03disc.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarmee ga je zoeken op bvb. eBay...

Succes!
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Re: onderdelen gezocht voor A2Z achternaaf

Bericht door wasbeer2006 »

Leverde Sabma dat toen niet? of zit ik mis
Misschien daar eens contact mee hebben
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Re: onderdelen gezocht voor A2Z achternaaf

Bericht door MirFlash »

Eens zoeken op mtbr, Der was dacht ne thread in verband met fragiel binnenwerk.
Nu reinigen kan nooit kwaad.

Ook goed checken dat "alu stops" voor de pallen nog in orde zijn. Is de zwakke schakel van die hubs.
Te weinig materiaal, vervormd en ....
Plaats reactie