Cube LTD / Garantie

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
robocop89
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 12:00

Cube LTD / Garantie

Bericht door robocop89 »

Sportievelingen,

Vorige week vrijdag heb ik mijn nieuwe cube LTD ( http://www.bikester.be/fiets/29er/29er- ... Beslist.be" onclick="window.open(this.href);return false;) afgehaald. Zo blij als ik was vertrok ik er de volgende morgen mee naar mijn werk. Kwestie van er even op te rijden en te kijken of er geen problemen waren. Ik voelde onmiddellijk dat de ketting heel moeilijk schakelde en dat mijn voorste wiel tegen de schijfrem schuurde...
Ik heb de fiets dan even aan de kant gezet om enkele dagen later terug te keren naar de fietsenwinkel. Hier kon men mij zeggen dat er foute schakel zat in de ketting. Deze werd vervangen door een powerlink. De voorste schijfrem werd terug afgesteld en het wiel raakt hem inderdaad niet meer.
De volgende dag wil ik een mtb-toertje gaan maken en je kunt het al raden... Ik ben nog niet goed vertrokken of ik hoor al dat mijn wiel terug tegen de schijfrem zit. Ik ben dan even naar een fietsenwinkel hier in de buurt geweest en heb even gevraagd of zij er eens naar wilden kijken. Volgens de man daar staat de schijf wat scheef en komt deze daardoor altijd terug tegen de remmen. Hij regelde de schijfrem wel weer zodat het wiel weer soepel liep. Toch voor enkele minuten want na een kilometer of 2 zat ik terug met hetzelfde probleem.

Ik ben van plan morgen terug naar de verkoper (as adventure) te gaan en te horen wat die hierop te zeggen heeft. Mogelijks is er effectief een slag in de schijf waardoor deze altijd weer tegen de remmen komt te schuren. Mijn inzien kan dit toch echt niet bij een fiets die nog geen week oud is...

Iemand die wat advies, opmerking of aanmerkingen wilt delen. Schiet maar af want ik wil morgen goed voorbereid zijn :).

Thanks anyway!
Stokke
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 08 jan 2012 02:51

Re: Cube LTD / Garantie

Bericht door Stokke »

Vanachter de pc is dit natuurlijk moeilijk te zeggen hoe of wat

Maar ik denk eerder wel dat de mecanieker der niks van kent
:roll: een foute schakel op een nieuwe fiets recht uit de fabriek die is goe
Schijfrem kan een piston zijn die blijft hangen ? Of te dicht staat door verkeerde montage bv eens genepen zonder wiel erin of dergelijk ?

Maar een splinter nieuwe fiets met een scheve schijf en een verkeerde schakel :drunk: die zal op een maandag van den band zijn gerold

Maar zoals gezecht vanachter de pc kan je het moeilijk zien wat het probleem juist is
robocop89
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 12:00

Re: Cube LTD / Garantie

Bericht door robocop89 »

Mja het is inderdaad raar. Ik ben zelf niet zo handig met de fiets dus eerste keer was in al gewoon blij dat ik kon gaan fietsen. Maar nu ik het weer aan de hand heb ik toch men twijfels en ben ik best pissed off. Soit zal morgen nog is naar tielt winge rijden en dan zien we wel zeker. In ieder geval bedankt voor de reactie!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Cube LTD / Garantie

Bericht door Mister No Chaïn »

Stokke schreef:een foute schakel op een nieuwe fiets recht uit de fabriek die is goe
Gebeurd weleens vaker, volgens jou kunnen mensen in een fabriek een ketting niet verkeerd in elkaar ponsen ofzo? het zijn daar allemaal hoogopgeleiden die gesuperviseerd worden door nog hoger opgeleide 8-[.
Zoiets moet een mecanicien uiteraard wel merken bij het afmonteren, maar ja AS adventure, denk niet dat je daar veel technische kennis mag verwachten.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Cube LTD / Garantie

Bericht door eL Tee »

Eigenlijk moet je gewoon naar AS Adventure teruggaan en er op tafel kloppen. Ze dienen - wettelijk gezien - je een volledig nieuwe/andere fiets te bezorgen (zelfde maat en model wel). Maar ja, wie gaat dat doen?

Indien 6 gaats schijfje: wiel eruit, 6 schroefjes eruit, schijfje eraf nemen, schijfje op een vlakke glasplaat leggen om te zien of het schijfje vlak is of niet. Indien vlak, schijfje op koppel (!) terug monteren. Wiel plaatsen en klauw afregelen (2 schroeven van de klauw een beetje lossen zodat die los komt te staan, wiel doen ronddraaien en heel langzaam de remhendel dicht knijpen. Schroeven vastzetten terwijl je de remhendel ingeknijpt houdt. Done...) Indien de rem nu nog (fel) sleept, naar AS Adventure. Dat ze 't daar oplossen (en zoals reeds gezegd: je kan een volledig nieuwe fiets eisen. Je hebt een fiets in werkende staat gekocht, niet ene met slepende remmen en een onbetrouwbare ketting)
robocop89
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 12:00

Re: Cube LTD / Garantie

Bericht door robocop89 »

Vandaag naar de as adventure geweest.

Er zou mogelijks een luchtbelletje in één van de leidingen zitten waardoor deze de remblokken stilletjes terug naar voor duwt. Ik heb fiets moeten achterlaten en ze gingen me bellen wanneer het probleem opgelost is.
Gebruikersavatar
locust
Mountainbiker
Berichten: 1136
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:12
Rijdt met: zemst

Re: Cube LTD / Garantie

Bericht door locust »

een luchtbelletje gaat u remblokken niet 'bewegen'.
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Re: Cube LTD / Garantie

Bericht door yajop »

Wie koopt er nu een Cube in de As adventure?
Gebruikersavatar
mattias de clerck
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 21:36
Rijdt met: canyon grand canyon CF SL 8.9, canyon neuron 8.0

Re: Cube LTD / Garantie

Bericht door mattias de clerck »

lucht in je leiding van de remmen zou ervoor zorgen dat uw rem 'sponzig' aanvoelt --> gewoon ter info.
robocop89
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 12:00

Re: Cube LTD / Garantie

Bericht door robocop89 »

Aan de nuttige reacties bedankt!

Ik heb mezelf ondertussen ook wat bijgeschoold in het afstellen van de remmen en ik kan blij melden dat ik geen last meer heb van het schuren!


Grtz
Plaats reactie