Manitou Travis, vorkprobleem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
The pain train
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 13:00
Rijdt met: Scott Genius LT 40

Manitou Travis, vorkprobleem

Bericht door The pain train »

Hoi,

Maat van me rijd met een Specialized big hit waar een manitou travis dual crown op zit.
Onderaan de benen, waar de as doorgaat, zitten 4 boutjes. 2 per been.
Deze dienen om de as vast te zetten. Nu ist dit systeem op beide benen doorgebroken.
Dit kan niet herstelt worden maar moet dus vernieuwd worden.
Ik heb al wat rond gezocht maar erg veel vind ik niet.
Vroeg me af of iemand weet waar ik aan wisselstukken voor Manitou kan geraken?
Of een goed adres waar ik eventueel terecht kan om me verder te laten helpen? Natuurlijk, een ongeluk komt nooit alleen en hebben we niet super veel tijd om dit euvel recht te zetten aangezien we de 26ste naar Morzine vertrekken ](*,)
Ik post hier zo meteen ook enkele foto's bij zodat jullie het volledig snappen :-)

De foto's:
Zijaanzicht
Afbeelding
Afbeelding

Onderaanzicht:
Afbeelding
Afbeelding

Op de plek van de opening moet er normaal nog wat ijzer zitten maar deze zijn er gewoon tussenuit gevallen...
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Manitou Travis, vorkprobleem

Bericht door tek-zotic »

zo dat is minder, ik vrees dat het een nieuwe vork zal moeten worden
Gebruikersavatar
amedeeke
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: wo 17 dec 2008 22:41
Rijdt met: Giant XTC Composite 2006 (8,7 kg)
Contacteer:

Re: Manitou Travis, vorkprobleem

Bericht door amedeeke »

Hier zou ik niet meer mee rondrijden als ik u was! Ziet er gevaarlijk uit...

Vraag is natuurlijk of je de aanhaalmomenten gerespecteerd hebt of niet maar indien wel zou ik eerder uitgaan van garantie.
The pain train
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 13:00
Rijdt met: Scott Genius LT 40

Re: Manitou Travis, vorkprobleem

Bericht door The pain train »

Rijden doen we daar inderdaad niet mee! We stonden boven aan de lift van Ferme Libert toen we het ontdekten...
Vorkbenen kunnen schuiven over de as, dus rijden zou alles nog erger kunnen maken (schade wielhub, remschijf plooien ofzo)

Maar ik heb geen enkele kennis van ne deftige shop waar ik terecht zou kunnen met dit, kweet dat ik met zoiets niet bij de gemiddelde FM moet binnenstappen :)

Het punt van de aanhaalmomenten is juist. Ik weet wel, toen we de fiets gingen halen (2e hands gekocht maar was splinternieuw, had zeker nog niet 1 heuveltje gezien deze bike) zaten deze boutjes ook goed vast. Dus gingen mijne maat en ik er vanuit dat deze gewoon goed slotvast moesten zitten. Voor 't zelfde geld mocht daar maar 20Nm op ofzo...

Garantie reken ik niet op omdat:
1. deze vork word niet meer gemaakt
2. We de facturen er niet van hebben

Ik hoopte wel op het vinden van wisselstukken en deze dan te laten herstellen op de 1 of andere manier.
De bike is custom-made dus bij Specialized binnen springen helpt mij ook niet verder denk ik...

*edit*
Iemand die gekend is met suspensionlab?
Na wat rondzoeken kwam ik toevallig op deze site uit.
Heb er meteen naar gebeld en die mannen gingen uitzoeken of ze nog wisselstukken te pakken kregen. Fingers crossed...
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Re: Manitou Travis, vorkprobleem

Bericht door Dacuba »

Goede ervaringen met suspensionlab. Doen hun werk uitstekend en zijn ook vrij snel. Afterservice (qua vragen en communicatie) is ook uitstekend. :wink:
The pain train
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 13:00
Rijdt met: Scott Genius LT 40

Re: Manitou Travis, vorkprobleem

Bericht door The pain train »

Alleen moet ge der wel een beetje achter zitten precies :)
Mail van vorige week is nog steeds niet beantwoord, net gebeld maar moet straks es terug bellen.
Plaats reactie