probleem voorderailleur

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Re: probleem voorderailleur

Bericht door Butch »

idd, gisteren nieuwe besteld, morgens eens proberen. Hopelijk opgelost.

Bedankt voor de info allen en ik laat weten of het al dan niet werkt :-)
Gebruikersavatar
locust
Mountainbiker
Berichten: 1136
Lid geworden op: do 23 aug 2007 17:12
Rijdt met: zemst

Re: probleem voorderailleur

Bericht door locust »

staat u derailleur nog recht? is hij nog goed uitgelijnd met de ketting?
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Re: probleem voorderailleur

Bericht door Butch »

jajaja dat is allemaal in orde. Kabel is in orde, uitlijning is in orde, grenzen zijn in orde, kabelspanning is in orde. Den ene keer wilt hij der ni op, den andere keer wipt om over 't groot blad. Dan wil ie wel op groot blad ma ni meer terug...Beetje te veel speling op vermoed ik. Vandaag komt de nieuwe voorderailleur toe en eens testen hoe het daar mee gaat. Ik vind dat er best veel speling op deze staat.
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Re: probleem voorderailleur

Bericht door Butch »

Blijkbaar toch nog ni super schakelen. Zal dan toch de kabel zijn die ni 100% zit. Heb de indruk dat het plastieken geleidertje aan de onderkant wat los zit. Maar dat is bij die zaskar echt heel bizar opgebouwd zene. Kunt er ook nergens te goei aan met heel dat i-drive systeem.

Iemand van de zaskar 100 eigenaars die eens iets voor mij wil doen? Checken of da plastieken kabelgeleidertje langs de onderzijde (als de kabel los zit tenminste) los zit??
Gebruikersavatar
Tom83
Mountainbiker
Berichten: 160
Lid geworden op: di 20 mar 2012 16:09
Rijdt met: Kona Raijin Ti, Kona Unit SS

Re: probleem voorderailleur

Bericht door Tom83 »

Ik heb ondertussen hetzelfde probleem gehad. Hele Idrive opengemaakt en de twee kleine inbusvijsjes onderaan de geleider van voorderailleur waren losgekomen.

Heb jij trouwens geen last van het kraken van het Idrive systeem? Ik heb ongeveer om de twee maanden wel gekraak, alles opendoen, kuisen en invetten en is weer weg. Is wel redelijk onderhoudsintensief zo.
Plaats reactie