Slecht terugschakelen X9

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr H.
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 03 aug 2007 23:18
Rijdt met: Santa Cruz Blur CC 2019 custom ,Specialized Tarmac Elite 2011, Specialized S-Works M5 29er 2013

Slecht terugschakelen X9

Bericht door Mr H. »

Ik heb een vreemd probleem met het terugschakelen met mijn achterderrie (X9). Als mijn ketting vooraan op de 38 ligt is er geen probleem, dan schakelt hij goed op en af. Echter als de ketting op de 24 ligt vooraan en achteraan op de 36, dan schakelt hij moeilijk af op de 3 grootste kransjes achteraan, verder afschakelen is daarna geen probleem. Fiets is 4 maand oud en heeft een kleine 1000 km gereden. Kent iemand dit probleem? Zou dit eventueel in de derriewieltjes kunnen zitten ?
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Slecht terugschakelen X9

Bericht door kenny »

Waarschijnlijk gewoon rek of slijtage van de kabel. Heb je je fiets al eens terug gebracht voor zijn 1ste nazicht?
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Re: Slecht terugschakelen X9

Bericht door Dacuba »

Check eens hoever je bovenste derriewieltje zich van je grootste kransje (lichtste verzet) bevindt als je op je kleine tandblad vooraan ligt? Moet een paar mm tussenzitten. Denk dat hier het probleem zit.
Gebruikersavatar
Mr H.
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 03 aug 2007 23:18
Rijdt met: Santa Cruz Blur CC 2019 custom ,Specialized Tarmac Elite 2011, Specialized S-Works M5 29er 2013

Re: Slecht terugschakelen X9

Bericht door Mr H. »

@Dacuba, ik heb het ff gecheckt, het derriewieltje stond idd te dicht tegen het grootste kransje, afstand aangepast en nu schakelt ie goed :-D Thx voor de tip :-D
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Re: Slecht terugschakelen X9

Bericht door Dacuba »

Mr H. schreef:@Dacuba, ik heb het ff gecheckt, het derriewieltje stond idd te dicht tegen het grootste kransje, afstand aangepast en nu schakelt ie goed :-D Thx voor de tip :-D
Graag gedaan :wink:
Plaats reactie