Mavic Crossride probleem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Mavic Crossride probleem

Bericht door sam2300 »

Mijn achterwiel loopt erg stroef. Nochtans heb ik de schijfremmen goed afgeregeld gekregen.
Ik dacht eerst aan de lagers, maar bij demontage bleek dat het probleem hem vooral zit bij de body. Wanneer ik namelijk fiets, en de body de cassette dus mee moet nemen, is er niks aan de hand. Het is pas wanneer ik de benen even stil zou houden dat het probleem zich stelt.
Nu heb ik nog al eens een set Mavic Crossrides gehad, en die veertjes van de body maakten wel veel minder lawaai. Mijn huidige set is ondertussen wel weeral een 3-tal jaar oud, en heeft er ook wel al wat kms opzitten.

Ik heb de body er dan ook afgehaald, alles gereinigd, en de veertjes leken mij normaal te zijn. Heb deze toch even gesprayed met kruipolie, en de boel terug gemonteerd. Jammer genoeg is het probleem hier niet mee verholpen.

Iemand nog een suggestie? alvast bedankt!
Gebruikersavatar
DodgeW200
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: di 24 feb 2009 10:55
Rijdt met: Kona HeiHei Deluxe custom

Re: Mavic Crossride probleem

Bericht door DodgeW200 »

Heb je de (witte) kunstof ring met teflon smeermiddel gesmeerd?

Kruipolie alla wd40 is GEEN smeermiddel. Dat dient om vuil te verwijderen en iets terug los te maken.
om te smeren gebruik je een SMEERMIDDEL (bvb teflon olie = ptfe olie)


Om meer uitleg zoek je maar op het forum eens op WD40.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Mavic Crossride probleem

Bericht door sam2300 »

Aangaande die olie, ik heb inderdaad teflon olie gebruikt. Die ring zelf heb ik niet ingewreven. Ik neem aan dat dat die ring langs de binnenkant van de body is? Heeft een ietwat gelige kleur...
Gebruikersavatar
mx#41
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 19:42
Rijdt met: Thompson Razor evo +

Re: Mavic Crossride probleem

Bericht door mx#41 »

Die teflonbus mooi ontvetten en dan vaseline gebruiken! Ook zeker die rubberen afdichting eens vernieuwen(+-2 euro) en monteren met vaseline!! Bij Mavic is die dichting een teer puntje, meestal door het gebruik van allerhande smeermiddeltjes en vetten die het rubber doen opzwellen met dit probleem tot gevolg.
Probleem zou moeten opgelost zijn!
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Mavic Crossride probleem

Bericht door sam2300 »

Ik heb die afdichting vervangen, en vaseline gebruikt. Problem solved! Merci...
Gebruikersavatar
mx#41
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 19:42
Rijdt met: Thompson Razor evo +

Re: Mavic Crossride probleem

Bericht door mx#41 »

(o)
Plaats reactie