Barstje in reaction slt frame thv balhoofd

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Raf77
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 21:53
Rijdt met: Ghost HTX EBS

Barstje in reaction slt frame thv balhoofd

Bericht door Raf77 »

Hallo

Ik heb gisteren na onze wekelijkse toertocht gemerkt bij het kuisen van de fiets dat bovenaan thv het balhoofd een klein scheurtje in m'n frame zit :(
Het gaat om een Reaction SLT.

Echt balen want dit is nog maar de 3de tocht met m'n nieuw frame, het vorige frame had een scheurtje aan de achterkant van de zadelklem (LTD race)

Wat kan ik doen? Ik ben er echt ziek van, heb echt tegenslag sinds ik terug ben beginnen fietsen, de eerste 1800km 3 freewheels gehad, 2 trapaslagers, achterwiellager, frame scheurtje in, ander frame, daar natuurlijk ander balhoofd en trapaslager in omdat ik een upgrade wou naar een beter frame en beter materiaal, en nu dit, en we zijn amper 90km verder.
En had dan ook pas ander wielset gekocht om van freewheel probleem sun ringlé ride af te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken, is er een mogelijkheid om dit deftig te herstellen? Of kom ik niet onder een ander frame uit?
En is dit veilig of kan dit nare gevolgen krijgen, aangezien hier toch wat krachten op staan.
Alvast bedankt voor de reacties.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3871
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Barstje in reaction slt frame thv balhoofd

Bericht door Beny »

als het nog maar het 3de tochtje is met een nieuw frame
moet je daar simpelweg mee terug naar je LBS voor garantie

barstje kan in frame zijn, maar ook mogelijk enkel in de lak
Woestijnvalk
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 27 okt 2009 00:57
Rijdt met: Bulls Slx Edition

Re: Barstje in reaction slt frame thv balhoofd

Bericht door Woestijnvalk »

Heb bij Scott een nieuw frame gekregen voor zo'n barstje, heb er wel even moeten op wachten, maar bon ze hebben niet moeilijk gedaan. Fietsenmaker heeft bovendien het frame gratis gemonteerd.
Zo'n barstjes hebben vaak te maken met de montage van de cups van het lager.
Volgens mij is dat een garantiegeval.
Raf77
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 21:53
Rijdt met: Ghost HTX EBS

Re: Barstje in reaction slt frame thv balhoofd

Bericht door Raf77 »

Woestijnvalk schreef:Heb bij Scott een nieuw frame gekregen voor zo'n barstje, heb er wel even moeten op wachten, maar bon ze hebben niet moeilijk gedaan. Fietsenmaker heeft bovendien het frame gratis gemonteerd.
Zo'n barstjes hebben vaak te maken met de montage van de cups van het lager.
Volgens mij is dat een garantiegeval.
Ben vd week bij fm langsgeweest, zei ook dat hij het een keer met een Scott voor heeft gehad, fotos zijn naar invoerder verstuurd, maar het is helaas een barstje :-(
Nu, qua veiligheid kon het geen kwaad, omdat het barstje net boven de lager zit, dus kan verder fietsen voorlopig. Niets aan te doen.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1014
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Barstje in reaction slt frame thv balhoofd

Bericht door IPPE »

Ge krijgt toch een nieuw frame,hoop ik.
Raf77
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 14 jan 2013 21:53
Rijdt met: Ghost HTX EBS

Re: Barstje in reaction slt frame thv balhoofd

Bericht door Raf77 »

IPPE schreef:Ge krijgt toch een nieuw frame,hoop ik.
Dat hoop ik ook, en ik vertrouw op m'n fm dat dat wel in orde komt, ook al heb ik wat tegenslag gehad met fiets en toebehoren, toch is altijd alles met een goed einde afgelopen.
Plaats reactie