Dringend hulp magura.....

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
midas
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 10 dec 2003 19:39
Rijdt met: Red Bull NPL-400 (fully XT)

Bericht door midas »

Aha, het begint mij duidelijk te worden. Enerzijds heb je de remmen op minerale olie, waaronder Shimano en Magura (ik dacht dat Magura vroeger synthetisch gebruikte), en anderzijds die op synthetische olie. En die synthetische is dan dus die olie waarmee je moet oppassen (handschoenen en zo).

Is die synthetische remolie dan ook hetzelfde als die DOT4 (eigenlijk remvloeistof), die, dacht ik, in de meeste moderne auto's gebruikt wordt?

De reden voor mijn verwarring, is het volgende produktje van bike-discount:
http://www.bike-discount.de/www/navfram ... tegorie1=4

Hier prijzen ze DOT4 van Motorex aan als bruikbaar voor ALLE hydraulische remmen. En dat is dan dus niet zo? Ze melden ook dat je deze mag mengen met andere remvloeistoffen, maar hiermee bedoelen ze waarschijnlijk andere DOTx-producten, en niet minerale oliën?
Gast

Bericht door Gast »

midas schreef:Aha, het begint mij duidelijk te worden. Enerzijds heb je de remmen op minerale olie, waaronder Shimano en Magura (ik dacht dat Magura vroeger synthetisch gebruikte), en anderzijds die op synthetische olie. En die synthetische is dan dus die olie waarmee je moet oppassen (handschoenen en zo).

Is die synthetische remolie dan ook hetzelfde als die DOT4 (eigenlijk remvloeistof), die, dacht ik, in de meeste moderne auto's gebruikt wordt?

De reden voor mijn verwarring, is het volgende produktje van bike-discount:
http://www.bike-discount.de/www/navfram ... tegorie1=4

Hier prijzen ze DOT4 van Motorex aan als bruikbaar voor ALLE hydraulische remmen. En dat is dan dus niet zo? Ze melden ook dat je deze mag mengen met andere remvloeistoffen, maar hiermee bedoelen ze waarschijnlijk andere DOTx-producten, en niet minerale oliën?
Niet alle synthetische olie is agressief, Motorolie bestaat bv ook in synthetische vorm. Het gaat specifiek om remvloeistof( remolie dus).
Dot4 is in ieder geval niet geschikt voor de systemen van Magura.
Utha
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 18:11
Rijdt met: Merida met spullekes erop

Bericht door Utha »

Heb remsysteem binnen gedaan in ne winkel, en die zeide dat de bourage kapot is... Vandaag bij ene in meeuwen binnen gedaan, es ziet wat die gaat zeggen...
Gast

Bericht door Gast »

Utha schreef:Heb remsysteem binnen gedaan in ne winkel, en die zeide dat de bourage kapot is... Vandaag bij ene in meeuwen binnen gedaan, es ziet wat die gaat zeggen...
Bij X-tremebike?? Is nl mijne fietsboer.
Utha
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 18:11
Rijdt met: Merida met spullekes erop

Bericht door Utha »

ja bij xtreme bike, ma systeem staat nog altijd niet op punt, dus kan het nog steeds niet gebruiken pfff, vandaag maar na andere winkel gegaan om te ontluchten (weer) en morgen klaar...
Plaats reactie