Dringend hulp magura.....

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Utha
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 18:11
Rijdt met: Merida met spullekes erop

Dringend hulp magura.....

Bericht door Utha »

Manne, ik heb me te vrijdag een remsysteem van magura gekocht met hydro. pompkes.
Maar ik had men achterste kabel moeten inkorten en daarbij beetje olie verloren, nu heb ik da terug willen bij doen en ontluchten...
Gevolg der zit helemaal nix druk meer op men achterste rem en kzou hem tg dinsdag moeten hebben wegen mtb tocht...
Kan iemand hier tips geven? Heb bijgevuld met gewone hydrolische olie... Of zou ik beter na fietsenwinkel gaan.... :oops:
Gast

Bericht door Gast »

je mag in die remmen geen gewone hydrolische olie doen!!
dit moet mineraal olie zijn
indien je geen mineraal olie bij de hand hebt kun je in uiterste noodzaak tafelolie erin doen (bv maisolie)
als je remolie en degelijke neemt (dot4 enzo) dan beschadig je de dichtingen die in uw remsysteem zitten
Utha
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 18:11
Rijdt met: Merida met spullekes erop

deju

Bericht door Utha »

Dan zal ik morgen nog maar beter na fietsenwinkel gaan en alle olie eraf laten en hopelijk dat het systeemke dan nog goed gaat met andere olie erin... Dan moeten ze maar int vervolg een goeie bijsluiter bij steken ipv gene remolie te gebruiken...
Alvast bedankt
Gast

Bericht door Gast »

een paar dagen kan geen kwaad met die dot 4 olie erin maar zeker niet te lang ermee wachten
er zijn dus een aantal merken die met mineraal olie werken (magura en shimano)
en er zijn merken die met synthetische olie werken(dot4.0 enzo) zoals hope
magura gebruik dezelfde mineraal olie voor zowel hun hs33 als hun schijfremmen
Utha
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 18:11
Rijdt met: Merida met spullekes erop

...

Bericht door Utha »

Dan zal er nix anders opzitten dan na de fietsenboer te gaan en dan kan hem ze mee tegoei ontluchten en just afstellen,. Waar zoude ze dan de olie bijdoen? Ik heb da in de pompkes achteraan gedaan juist langs het schroefke om te ontluchten, ma normaal met hydro olie zou je dan toch ook druk op uw blokjes moeten hebben? Of is deze olie gewoon te dun om degelijk het systeem in werking te zetten?
Utha
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 18:11
Rijdt met: Merida met spullekes erop

Bericht door Utha »

Men duits is nog slechter dan het installeren van een paar remblokjes :-)
Maar der was een handleiding bij, just stom da ik het niet wist van de olie....Kga morgen gewoon naar fietsenwinkel en moet die kerel me da ma gauw fixe, dan dinsdag lekker na ardennen....
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Water :wink:

Wel opletten dat het niet bevriest
Optimo GmC
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 02 mei 2004 21:48

Bericht door Optimo GmC »

Normaalgezien, tenzij ge afgezopen zijt, zit er een nederlandstalige handleiding bij, als die goed leest (het zijn tenslotte geen V-brakes) dan kan je ook lezen dat je er geen gewone olie in mag gieten.
Utha
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 18:11
Rijdt met: Merida met spullekes erop

....

Bericht door Utha »

Er stond alleen maar bij geen remolie te gebruiken. En bij mij weten is hydrolische olie gene remolie dus kon da in mijn ogen gene kwaad want wij gebruiken opt werk altijd hydro. remolie voor alle remsystemen....
Plaats reactie