Welke snelspanners voor titanium fiets

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Wasje
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 nov 2012 22:51
Rijdt met: Van Nicholas Zion 29-er + Ednine beachracer

Welke snelspanners voor titanium fiets

Bericht door Wasje »

Sinds 1 maand in het bezit van een Van Nicholas Zion 29er (foto staat in showroom)
Heb al enkele malen voorgehad dat de snelspanner van mijn wielen (Ztr Crest) los komt tijdens het rijden ondanks ik deze telkens zeer vast zet. Ik heb het zaterdag nog voor gehad tijdens de toertocht in Mol (Center Parks). Nog veel geluk gehad want het was juist op een helling en ik zet aan om iemand te passeren, bijna ging ik over de kop. Wie rijdt er nog op een titanium fiets en welke snelspanners gebruiken jullie? Bedankt voor de respons.
Gebruikersavatar
l.a
Mountainbiker
Berichten: 228
Lid geworden op: za 19 jan 2008 15:00
Rijdt met: rocky mountain instinct

Re: Welke snelspanners voor titanium fiets

Bericht door l.a »

ik heb ook een zion.
mijn snelspanners zijn er van woodman en die doen het goed.
bij mijn vorige zion had ik dit probleem ook,mijn achterwiel trok altijd scheef hoe hard ik mijn snelspanner ook vastzette. het probleem bij mij was dat mijn frame krom was of dat de patten niet 100% waren,nu geluk bij een ongeluk had ik een scheurtje in mijn frame en heb ik een nieuw frame gekregen.
ik had zelf een 5 tal verschillende merken van snelspanners geprobeerd ma het probleem bleef.
ik had het geluk dat ik van mijne lbs verschillende snelspanners heb mogen proberen om te kijken of het aan de snelspanners lag.

komt u wiel echt los of komt het gewoon scheef te zitten.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Welke snelspanners voor titanium fiets

Bericht door madskatingcow »

Op mijn Lynskey had ik aanvankelijk van die lichte snelspanners van Tune, maar altijd gekraak bergop bij het klimmen. Onmogelijk om ze vast genoeg te zetten.

Beste snelspanners zijn die van DT Swiss, RWS - het nieuwe model, met alu hendel (bij de oude was dat plastic).

Snel leverbaar en correct geprijst bij http://www.mtb-king.be . De mijne komen van daar.

Afbeelding
Wasje
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 nov 2012 22:51
Rijdt met: Van Nicholas Zion 29-er + Ednine beachracer

Re: Welke snelspanners voor titanium fiets

Bericht door Wasje »

Bedankt voor je reactie.
Het wiel kwam echt uit de achterpat. Ik heb ook de starre voorvork van Van Nicholas en vooraan komt ze ook los. Ik heb dit vooraan zelfs als ik mijn fiets heb ophangen en een draai aan het voorwiel geef en dan stevig rem, dan komt mijn wiel scheef staan. Enkel wanneer ik de snelspanner zeer vast zet heb ik dat probleem niet.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Welke snelspanners voor titanium fiets

Bericht door madskatingcow »

Zoals je kan zien gebruikt DT Swiss een 'schroef' systeem - beter dan dat kan je je wiel niet vastzetten. Enig nadeel is dat dit wat trager is dan de 'klassieke' snelspanners, maar voor de rest niks dan voordelen.

Achteraan heb ik een 10mm DT Swiss RWS. Als je toch moet bestellen, en je kan de hub-caps van je achternaaf wisselen naar 10mm, niet twijfelen en de 10mm versie nemen. Verschil in stijfheid en stuurprecisie is duidelijk merkbaar.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Re: Welke snelspanners voor titanium fiets

Bericht door rubber-12 »

madskatingcow schreef:Zoals je kan zien gebruikt DT Swiss een 'schroef' systeem - beter dan dat kan je je wiel niet vastzetten. Enig nadeel is dat dit wat trager is dan de 'klassieke' snelspanners, maar voor de rest niks dan voordelen.

Achteraan heb ik een 10mm DT Swiss RWS. Als je toch moet bestellen, en je kan de hub-caps van je achternaaf wisselen naar 10mm, niet twijfelen en de 10mm versie nemen. Verschil in stijfheid en stuurprecisie is duidelijk merkbaar.
+1
Ik heb voor én achter de Thru bolts (=10mm achter en 9 mm voor) zitten en zéér content van.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Welke snelspanners voor titanium fiets

Bericht door nothing 's impossible »

shimano snelspanners zijn ook heel goed, mavic idem.
Gebruikersavatar
Cherub
Mountainbiker
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 31 jul 2005 11:30
Rijdt met: Skyde Classico Ti 26" & 29"
Contacteer:

Re: Welke snelspanners voor titanium fiets

Bericht door Cherub »

Ik rij op mijn 29er met de standaard DT Swiss versie en op mijn 26er met die van Hope. Nooit problemen gehad
Plaats reactie