remblokjes slijten verschillend

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

remblokjes slijten verschillend

Bericht door kawa »

Ik heb juist gezien dat mijn remblokjes van mijn XT schijfremmen niet gelijk slijten. Dat is toch niet normaal.
Hoe los ik zoiets op?

thx
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Mss is ne keer omdraaien :bounce:
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Probeer dat maar eens met Xt schijfremmen #-o
yeti
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 01 feb 2004 21:31
Rijdt met: Scott Scale 29, Trek Fuel 29

Re: remblokjes slijten verschillend

Bericht door yeti »

kawa schreef:Ik heb juist gezien dat mijn remblokjes van mijn XT schijfremmen niet gelijk slijten. Dat is toch niet normaal.
Hoe los ik zoiets op?

thx
Dit had ik ook met de originele XTR2004 hars remblokjes. Met de Kool-Stop blokjes niet meer.

Volgens het blad 'Bike' zou dit komen doordat de klauw te zwak is en bijgevolg vervormt.
Ik vond de XT/XTR blokjes heel slecht in nat weer (waar ook snelle slijtage optreedt) en je moet in nat weer dan ook hard trekken aan de remhendels.
Door de combinatie van deze twee zaken, waarschijnlijk dit scheef afslijten.

In ieder geval, met de Kool-Stop blokjes ook in nat weer een perfecte rem met een aanvaardbare slijtage.

P.S. Ik heb zopas nog een nieuwe set XT schijfremmen gekocht met originele remblokjes Shimano, en deze doen het precies veel beter. Misschien hebben ze wel verbeteringen aangebracht.
freggel 2
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 16 aug 2004 11:28
Rijdt met: b-one hornet plus

Bericht door freggel 2 »

heb dit probleem ook in lichte mate als je dat een probleem kunt noemen.
Maar ik denk dat ge pas problemen zult krijgen als ge u remblokjes verwisselt niewaar #-o . Volgens mij gebeurt dit maar op het laatste van hun levensduur als de klauwen teveel moeten inschuiven. Ik kan er nie veel anders over zeggen.
Plaats reactie