versleten ketting na 1200 km !

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Viperator
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 03 sep 2004 09:36
Rijdt met: Viper 3.5 - Specialized Stumpjumper FSR

versleten ketting na 1200 km !

Bericht door Viperator »

Hallo !

Een vraagje : ik heb mijn MTB (Rockrider 5.3. van Decathlon) vorig jaar gekocht. Ik heb gisteren van de mekanieker vernomen dat de ketting en het voorblad versleten zijn en moeten vervangen worden (onder wwarborg :lol: ), dat na 1200 km. Vinden jullie dat "normaal" ?
Graag uw reacties

Philippe
diger
Pro
Berichten: 189
Lid geworden op: za 30 okt 2004 13:13
Rijdt met: something new and FAST....scandium

Bericht door diger »

zeker niet normaal, wat steekt erop???
Gebruikersavatar
sorrow
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 13:19
Rijdt met: Specialized EPIC COMP 29
Contacteer:

Re: versleten ketting na 1200 km !

Bericht door sorrow »

Philippe Hannart schreef:Hallo !

Een vraagje : ik heb mijn MTB (Rockrider 5.3. van Decathlon) vorig jaar gekocht. Ik heb gisteren van de mekanieker vernomen dat de ketting en het voorblad versleten zijn en moeten vervangen worden (onder wwarborg :lol: ), dat na 1200 km. Vinden jullie dat "normaal" ?
Graag uw reacties

Philippe
vreemd dat de cassette dan ook niet vervangen moet worden :roll:
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Heel normaal als je geen onderhoud/olie aan je ketting pleegt te doen maar dan moest de cassette ook sporen van slijtage vertonen wellicht is er iets mis met de aandrijving bv. een 9sp ketting op een 7/8sp voorblad
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Die 1200 km is geen abnormale waarde... Hangt mede af van jouw rijstijl en de manier waarop je schakelt.

Wat wel HEEL ongewoon is, is dat die dingen onder "garantie" zouden vervangen worden... Denk da'k daar ook 'ns ga langsgaan als ik wat sleet heb...
Viperator
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 03 sep 2004 09:36
Rijdt met: Viper 3.5 - Specialized Stumpjumper FSR

Bericht door Viperator »

Serge R schreef:Heel normaal als je geen onderhoud/olie aan je ketting pleegt te doen maar dan moest de cassette ook sporen van slijtage vertonen wellicht is er iets mis met de aandrijving bv. een 9sp ketting op een 7/8sp voorblad
Wat het onderhoud betreft, geen verwijt : ik doe dat na elke tocht (volgens de mekanieker zou mijn ontvetter misschien te krachtig zijn). Ikl had aan de cassette niet gedacht. Ik ga eens informeren ('t is toch onder waarborg).

Bedank voor de reacties
Gast

Bericht door Gast »

Tijdens de zomer als ik regelmatig chrono s rij, haal ik soms geen 1000km met één ketting(XT). Veel schakelen, modder,....
In Decathlon krijg je bijna alles onder garantie. Dus eigenlijk is alles vrij normaal. :wink:
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

1200 km is weinig maar niet uitzonderlijk.
De ketting zal zeker in de cassette gesleten zijn, dus vraag dat ze ze direkt mee vervangen.

Kijk eens of ze u niet in de zak zetten en goedkopere onderdelen steken :wink:

Wel chique, drivetrain vervangen binnen de garantie =D>
Viperator
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 03 sep 2004 09:36
Rijdt met: Viper 3.5 - Specialized Stumpjumper FSR

Bericht door Viperator »

nothing 's impossible schreef:1200 km is weinig maar niet uitzonderlijk.
De ketting zal zeker in de cassette gesleten zijn, dus vraag dat ze ze direkt mee vervangen.

Kijk eens of ze u niet in de zak zetten en goedkopere onderdelen steken :wink:

Wel chique, drivetrain vervangen binnen de garantie =D>
Ik moet toegeven dat de service bij DKT optimaal is. Ze stellen nooit lastige, "beschuldigende" vragen als iets misloopt. Ze herstellen en indien nodig vervangen gratis. Een jaar voor de vork, vijf jaar voor de frame et twee jaar voor de rest. De vakmanschap en de deskundigheid van de verschillende mekaniekers is wel wisselvallig. Het is dus beter de mensen te kennen... (reeds slechte ervaring gehad)

Philippe
Gebruikersavatar
LOCCO
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: di 02 mar 2004 23:43
Rijdt met: scatto supercompetition

Bericht door LOCCO »

ik verander om de 1000 km men ketting moet ik maar 1 maal perjaar cassette veranderen.

kleg der gewoon dura-ace ketting op en dan bolt da wer perfect

en zo spaart ge nen hoop geld uit zenne

mvg
Plaats reactie