versleten ketting na 1200 km !

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Bericht door Supernaut »

coolpix heb jij dan geen problemen met doorschieten van de nieuwe ketting.1000 km lijkt mij toch al veel om van ketting te wisselen en gooi jij je ketting dan weg dan is dat toch een dure aangelegenheid.

Stel dat je een LX cas. hebt en er een 3000 km mee kan rijden + 3 dura-ace kettingen da's +/- 35+66=101 €

Ik fiets met een LX cas. en wissel om de 150 km met 2 LX kettingen en rij zo toch vlot 2500 km da's 35+30=65 €

't Kan zijn dat ik iets over het hoofd zie maar het verschil is toch duidelijk volgens mij.
Gebruikersavatar
Merlin
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 22:55
Rijdt met: Specialized Stumpjumper, Reba Team, sram X-0

Bericht door Merlin »

of ge koopt u van in 't begin een 2e ketting, en na elken nogal vuilen tocht haalt ge uw ketting eraf (powerlink), en kuist ge die tot als ze terug blinkt gelijk nieuw. Ik doe da nu +- een jaar, en ik bol nog altijd me 't zelfde paar kettingen. Afstand/ketting= +- 1500 km
Gebruikersavatar
LOCCO
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: di 02 mar 2004 23:43
Rijdt met: scatto supercompetition

Bericht door LOCCO »

voila en als ge dan een xtr cassette hebt dan komt ge wel effe toe zenne en ik gooi die ketting weg e

mvg
tom
Gebruikersavatar
papasven
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 22:54
Rijdt met: Willier ORO PURO FS, NE kapotte Orbea OIZ Carbon Marathon ! En nog nen hele hoop andere !
Contacteer:

Bericht door papasven »

Ik rijd met sram x.o , tandwielen sram en ketting sram (powerlink).
Doe nu al 2000 km (wel enkel zomer, maar zwaar werk) en begin nu pas last te krijgen met de winter voor de deur.. 8)
Gebruikersavatar
Venne
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 18:43
Rijdt met: specialized rockhopper pro 2003

Bericht door Venne »

Ik rij met een sram ketting en casette. Ik rij daar nu al meer dan 4000 km mee door regen modder grote cols en alles werkt nog perfect. Het enige wat ik daar aan doe is die na 1 of 2 tochten (naargelang de omstandigheden) gewoon kuisen met industrieel reiniger en goe afspoelen en afdrogen.
Gebruikersavatar
scott racer
Mountainbiker
Berichten: 1639
Lid geworden op: zo 02 nov 2003 11:54
Rijdt met: bolt als ik trap!

Bericht door scott racer »

8) Same here :sram ketting en cassette en al 1500km zonder probs.
Gewoon goe kuisen en goei produkten gebruiken voor te smeren.
Nu begint mijn middenblad wel te verslijten maar ik steek toch een xt na de winter..... :wink:
Gebruikersavatar
Patito
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 07 dec 2004 23:29
Rijdt met: Decathlon 8.2 light versie :) , Kona Coiler, Red Bull Pro SL 3000, BMX

Bericht door Patito »

Ketting en tandwielen zijn zaken die normaal gezien niet onder garantie vallen, dus is het zeer de vraag of ze hun woord zullen houden... B.T.W., na 500 kilometer is mijne ketting ook reeds 'uitgerokken' zenne, nen XT ketting. Hangt ervan af hoe ge rijdt he. Mijn vader zijn schijfremblokken van Decathlon 8.2 waren ne 300 kilometer volledig versleten, ze gingen die ook in garantie vervangen maar hij kreeg de dag zelf toch de rekening in handen zenne... Alle slijtageonderdelen vallen nergens onder garantie, tenzij bij 'foefelaars'.
jens007
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 17:32
Rijdt met: scott expert racing

Bericht door jens007 »

ik rij met mijn deore ketting en cassette
nu toch al een goei 2500 kilometer en da marcheerd
nog altijd perfect
hoe kunde trouwens zien of uw ketting versleten is ?

jens
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

jens007 schreef:ik rij met mijn deore ketting en cassette
nu toch al een goei 2500 kilometer en da marcheerd
nog altijd perfect
hoe kunde trouwens zien of uw ketting versleten is ?

jens
Kettingsleet uit zich in het rekken doordat de verbindingsbusjes tussen de schakels uitslijten.
Die sleet is na te meten met een Chain Checker
Plaats reactie