ketting om zeep?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gille
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: di 19 okt 2004 20:42

ketting om zeep?

Bericht door Gille »

omdat mijn powerlink van mijn SRAM ketting absoluut niet wou opengaan heb ik een pinneke uit mijn ketting geponst...

blijkbaar mag je het pinneke er niet helemaal uitponsen #-o
:oops:

is er een truuk om alsnog het pinneke er terug in te krijgen?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

neen, dat zal niet lukken.. je kan je ketting nog terug aan elkaar ponsen met een nieuw pinnetje maar je zult er twee schakels (die waar het oude pinnetje uitkomt) moeten uithalen. Ze zal dus korter worden
Gebruikersavatar
Treg
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: za 16 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scalpel '11 - Taurine SL2 - Radon Boa Litening
Contacteer:

Bericht door Treg »

Of je smijt er nog een powerlink tussen...
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

in het vervolg niet opgeven, met nen tandenborstel en wd 40 krijg je die powerlink los.
Gille
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: di 19 okt 2004 20:42

Bericht door Gille »

bedankt voor de reacties

@ adri: sorry hoor, maar ik begrijp je niet, om die schakels moet ik toch terug een pinneke eruit ponsen en zo blijf je bezig of ben ik niet mee :oops:

@ van cot: 100 euro voor diegene die mijne pl nog openkrijgt :lol:

ondertussen heb ik met een hamer :lol: het pinneke erin gekregen, verder geponst, maar de schakel zit nog wat stroef... moet ik het opgeven of is het ok als de schakel ten minste terug soepel zit?
Tomski
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: do 22 jan 2004 22:31
Rijdt met: Specialized

Bericht door Tomski »

Je krijgt dat pinneke er terug in met een doorslag en een hamer.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

@Gille, klopt, je kan proberen je oude schakels (als deze niet beschadigt zijn) terug aan elkaar te ponsen met een nieuw pinnetje, dat zou idd moeten lukken. Dan hoef je geen extra schakels eruit te halen. Wel een nieuwe pinneke (shimano lukt ook)
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Bericht door Supernaut »

Als je een ketting ponst heb je 2 keuzes ofwel gebruik je een nieuw pinnetje van shimano ( 1€/stuk) en je ketting blijft even lang of je neemt een powerlink en je haalt hier dan maar 1 schakel voor uit en steek daar de powerlink in en je ketting is ook even lang.Dus je moet ze zeker niet inkorten.
Nooit een pinnetje er terug indraaien dat je geponst hebt.Je ketting zal hier vroeg of laat breken!

Sorry, beetje te rap 'k had niet gelezen dat om een Sram-ketting ging,gewoon 1 schakel eruit en powerlink erin.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

Gille schreef: @ van cot: 100 euro voor diegene die mijne pl nog openkrijgt :lol:
waar woont ge? :lol: of hebt ge de powerlink kapotgewrongen?
Gebruikersavatar
WappY
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:32
Rijdt met: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
Contacteer:

Bericht door WappY »

Van Cot schreef:
Gille schreef: @ van cot: 100 euro voor diegene die mijne pl nog openkrijgt :lol:
waar woont ge? :lol: of hebt ge de powerlink kapotgewrongen?
Stuur maar op die ketting en doe er ineens die 100€ bij... ik ben nogal handig... :drunk:
( en als tnie lukt koop ik met die 100€ een nieuw ketting en stuur die wel terug ... ) \:D/
Plaats reactie