Classic Headset ipv Semi Integrated
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Classic Headset ipv Semi Integrated
Hoi allen,
Ik rij nu al een tijdje rond met m'n Cube AMS, maar heb m'n speling op m'n balhoofd eigenlijk nooit volledig weg gekregen (beetje tot frustratie toe). Ik vroeg me nu af of er eventueel ik eigenlijk een "classic" headset kan installeren (m'n stuurbuis is nog lang genoeg) ipv een semi-integrated (en of dit een verschil zou maken in "stabiliteit"
Zijn er nog mensen die dit probleem ooit gehad hebben?
Alvast bedankt voor een seintje!
Mvg
T
Ik rij nu al een tijdje rond met m'n Cube AMS, maar heb m'n speling op m'n balhoofd eigenlijk nooit volledig weg gekregen (beetje tot frustratie toe). Ik vroeg me nu af of er eventueel ik eigenlijk een "classic" headset kan installeren (m'n stuurbuis is nog lang genoeg) ipv een semi-integrated (en of dit een verschil zou maken in "stabiliteit"
Zijn er nog mensen die dit probleem ooit gehad hebben?
Alvast bedankt voor een seintje!
Mvg
T
Voor een standaard semi balhoofd is dit 44mm, mss bestaat hier wel een extern balhoofd voor (oversized downhill ofzo) maar dat is zeker niet de bedoeling.joke72 schreef:Check Cane creek website voor info , er passen meerders typen (ZS,EC,...) in eenzelfde frame . Belangrijk is vooral je fame binnendiameter.
Wil je meer weten over de SHIS codes die o.a. door Cane Creek gebruikt worden, moet je dit eens nalezen:
http://www.wielernet.be/blog/83/standar ... ystem.html
Het is jammer dat di niet door elke frame- en balhoofdfabrikant word gebruikt zou het soms makkelijker maker.
Laatst gewijzigd door Bobbie op wo 19 sep 2012 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: zo 14 nov 2010 12:14
- Rijdt met: Kraftstoff H1flow
er bestaat ook zoiets als een 44xx balhoofd : kan bovenaan met bvb een semi geintegreerd balhoofd gereden worden en onderaan vaak met een klassiek balhoofd waardoor je zowel een tapered als aan straight vorkbuis kan plaatsen zonder een reduktie van 1 1:8 naar 1.5 te moeten maken dmv een ring en zonder de noodzaak van een conishe balhoofdbuis........
Ja, en? Leg eens uit wat hier het voordeel van zou zijn?joke72 schreef:er bestaat ook zoiets als een 44xx balhoofd : kan bovenaan met bvb een semi geintegreerd balhoofd gereden worden en onderaan vaak met een klassiek balhoofd waardoor je zowel een tapered als aan straight vorkbuis kan plaatsen zonder een reduktie van 1 1:8 naar 1.5 te moeten maken dmv een ring en zonder de noodzaak van een conishe balhoofdbuis........
Balhoofd van goede kwaliteit, correct gemonteerd & afgesteld en probleem zou moeten opgelost zijn.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: zo 14 nov 2010 12:14
- Rijdt met: Kraftstoff H1flow
simpel :
stelling :
Geplaatst: Di 18 Sep 2012 22:08 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Neen, een frame is voorzien voor één type balhoofd. Je kan natuurlijk wel een balhoofd monteren van betere kwaliteit.
KLOPT NIET , over and out.............
stelling :
Geplaatst: Di 18 Sep 2012 22:08 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Neen, een frame is voorzien voor één type balhoofd. Je kan natuurlijk wel een balhoofd monteren van betere kwaliteit.
KLOPT NIET , over and out.............
Dat is ook zo, dat wil niet zeggen dat er geen ander balhoofd voor bestaat zoals je aangeeft. Maar een frame wordt ontworpen voor één type (zijnde geïntrigeerd, semi-geïntrigeerd, extern of een combinatie boven/onder).joke72 schreef:simpel :
stelling :
Geplaatst: Di 18 Sep 2012 22:08 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Neen, een frame is voorzien voor één type balhoofd. Je kan natuurlijk wel een balhoofd monteren van betere kwaliteit.
KLOPT NIET , over and out.............
Wat is heb je er nu aan een tapered vork te plaatsen met een 44xx adapator balhoofd? Je vorkpijp is oversized maar je frame niet, dus bijna of geen voordeel. Dit is enkel goed moest je een vork op overschot hebben, als oplossing.
Wat doe je met de geometrie van je frame als je onderaan, een frame dat standaard een semi-geïntrigeerd balhoofd heeft, gaat ophogen? Het is niet veel, maar ik rij liever met een frame zoals het ontworpen is. Waarom kies je anders voor een bepaald merk, gedachte achter het ontwerp, geometrie (comfort, race,...)...