crank loopt zwaar ?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

ik heb xt lagers sneller om zeep gekregen.
even doorbijten en een deftig setje kopen lijk chris king. duur maar blijft wel mooi bollen....
Gebruikersavatar
HansP
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 14:04
Rijdt met: Cube Stereo Hybrid 140 Action team

Bericht door HansP »

ik wou als dat kapot zou zijn evt ene van token steken... kan dat kwaad om ff mee verder te fietsen???
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

kan geen kwaad....
Gebruikersavatar
HansP
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 14:04
Rijdt met: Cube Stereo Hybrid 140 Action team

Bericht door HansP »

is die standaard goedkope shimano ook mss zuiver te maken als ik zo een stukje haal voor die torq los te doen ? blijkbaar zit die niet zo vast en zit die vastgeclipst met het stukje dat tussen de crankarm naar boven met geklikt zitten ??


valt dit btw in garantie ? vind dat nogal rap na 5mnd ...
Gebruikersavatar
HansP
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 14:04
Rijdt met: Cube Stereo Hybrid 140 Action team

Bericht door HansP »

hij staat bij de LBS en gaat proberen garantie te krijgen , ging normaal wel lukken , komt een XT/XTR in nu voorlopig tot portemonee beetje meer is aangedikt , of als em ze kon smeren ( mss da er vuil inzat ) dan kan ik nog even met deze door
Laatst gewijzigd door HansP op do 13 sep 2012 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

De enige oplossing is de crank eraf te nemen en alle onderdelen apart na te gaan. Een kapotte lager is niet onmiddellijk reden tot aankoop van een volledig nieuw crankstel. Heb je de crank gedemonteerd eerst zelf alvorens deze terug naar de winkel te doen?
Gebruikersavatar
HansP
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 14:04
Rijdt met: Cube Stereo Hybrid 140 Action team

Bericht door HansP »

Fry schreef:De enige oplossing is de crank eraf te nemen en alle onderdelen apart na te gaan. Een kapotte lager is niet onmiddellijk reden tot aankoop van een volledig nieuw crankstel. Heb je de crank gedemonteerd eerst zelf alvorens deze terug naar de winkel te doen?
Enkel bb gaat vv worden
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Bericht door dannyvk »

Mijn cranck liep na +/-1000km ook stroef, heb heel de handel uit elkaar gedaan en er zat 1 lager geblokeerd.
Moet zeggen ik spuit nooit met hoge druk op cranck, maar heb wel paar keer volledig door water gereden en dit zal de oorzaak wel zijn denk ik.
Had nu standaard lagers van sram x0 ga nu kijken voor ceramische lagers van sram blijkbaar zouden de afdichtingen beter zijn en zouden deze veel langer meegaan.
Iemand ervaring hier mee?
philip b
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 22 jul 2010 20:40
Rijdt met: Turner Flux

Bericht door philip b »

Heb zelf ook met mijn Cube Reaction vaak het gevoel gehad dat ik veel moest trappen om weinig vooruit te gaan, op mijn buitenblad( 44T) viel amper te rijden wegens veel te zwaar.
Op een jaar tijd twee keer XT lagers moeten vervangen en nu ik mijn Cube gebruikt heb als donor en alles op een Turner frame heb laten overbouwen gemerkt dat dat trapashuis er alweer verschrikkelijk uit zag terwijl ikzelf een maniak ben qua onderhoud :-? Mijn Turner, met Hope BB vliegt vooruit bij elke trap die ik geef en zelfs mijn gemiddelde is met 3 tot 5km gestegen #-o
Conclusie: misschien stellen die trapashuizen van Cube of die Pressfitt dichting niet veel voor?
Ik mis ze in elk geval niet!!
Plaats reactie