compacte compressor

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mirlong1
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: vr 25 aug 2006 13:35
Rijdt met: Specialized Epic

compacte compressor

Bericht door Mirlong1 »

Hallo,

zijn er mensen die ervaring heben met compacte compressoren?
Voor een MTB en wegfiets.

Hitachi

Black and Decker

Powerplus

Thanks,
J.
Laatst gewijzigd door Mirlong1 op zo 09 sep 2012 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Als je er banden mee wil oppompen met groot debiet is enkel de Hitachi interessant, de andere hebben geen drukvat en vallen onder de noemer 'speelgoed'.
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Bericht door hANDYman »

ik heb de powerplus, voor kleine klusjes aan de fiets voldoet die juist, maw banden tubeless leggen en zuiver(droogblazen).

volgende keer toch ene met een reservoir en wa meer power
IceRabbit
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 14 apr 2012 19:52
Rijdt met: Xesco

Bericht door IceRabbit »

Gebruik de black en Decker asi300, meer dan voldoende om banden mee op te pompen, zelf van mijn racefiets. Compact en draagbaar. Voor de grote werken (schilderen, beitelen, ...) gebruik ik wel eentje met drukvat.
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Als je alleen banden op druk wil brengen ben je beter en goedkoper af met een compressor uit een oude frigo of diepvries te halen (vaak gratis te verkrijgen bij het containerpark of sloopbedrijf) en daarop aangesloten een darmpje, ventielkoppeling, eventueel met een manometertje.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Bericht door eL Tee »

Kijk eens naar Viair... Werken op autobatterij, en je kan er ook de wagenbanden of de klein mannen hun opblaasboot of zo mee opblazen (serieus overkill, maar soit...)

http://www.viaircorp.com/portables.html

Voor een fietsbandeke op te pompen heb je géén luchtvat van doen... En een Viair heeft dat ook niet echt van doen voor een autoband, zelfs niet voor een serieus uit de kluiten gewassen terreinwagenband...

Ik heb een On-Board Air Kit steken in m'n terreinspeeltje: http://www.viaircorp.com/20001.html

Voor occasioneel gebruik heb ik een portatiefke: http://www.viaircorp.com/400P.html

In m'n atelier staat een Quincy 2 cyl op drijfkracht die een vat van 500 liter voedt :lol:
rudy coolens
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: do 14 sep 2006 20:56
Rijdt met: Moustache 8.5

compressor

Bericht door rudy coolens »

vandaag in den Aldi!!!
Warpy
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 14:09
Rijdt met: Haibike Greed RC 29-er / Van Tuyl VT 340 Cross

Bericht door Warpy »

Ik gebruik zelf een kleine compressor waar ik een externe gasfles op aangesloten heb. Deze laat ik opladen als ik begin te kuisen aan mijn fietsen en is dan vol als ik ze moet droogblazen. Zo heb je altijd voldoende lucht en druk voor 2 a 3 fietsen.
rudy coolens
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: do 14 sep 2006 20:56
Rijdt met: Moustache 8.5

den aldi

Bericht door rudy coolens »

er zijn er nog in den Aldi!!
Plaats reactie