Zuigers Formula Oro K18

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Nielsnh
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 04 mei 2012 18:44
Rijdt met: Radon Jealous 2017

Zuigers Formula Oro K18

Bericht door Nielsnh »

Sinds mijn laatste rit zie ik dat één van de zuigers op de achterrem volledig is ingedrukt en tijdens het remmen in deze positie blijft staan. Deze zit precies muurvast en ik krijg die er met mijn vingers niet uit. Hoe kan ik deze zuiger er uit krijgen? Hij steekt maximaal 1 millimeter uit...
Gebruikersavatar
Stijn Vdb
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: vr 04 dec 2009 21:23

Re: Zuigers Formula Oro K18

Bericht door Stijn Vdb »

Nielsnh schreef:Sinds mijn laatste rit zie ik dat één van de zuigers op de achterrem volledig is ingedrukt en tijdens het remmen in deze positie blijft staan. Deze zit precies muurvast en ik krijg die er met mijn vingers niet uit. Hoe kan ik deze zuiger er uit krijgen? Hij steekt maximaal 1 millimeter uit...
Je remklauw zelf kan je uiteen halen dat je 2 helften hebt, daarna kan je via het oliekanaal met een compresseurreke erop de piston eruit blazen, let wel op voor uw ogen :-)
Gebruikersavatar
Brecht G
Mountainbiker
Berichten: 406
Lid geworden op: wo 10 nov 2010 18:37
Rijdt met: cube reaction
Contacteer:

Bericht door Brecht G »

al eens proberen terugduwen?
eventueel wat JUISTE!! olie aan doen, dan weer wat laten uitkomen en dan opnieuw terug duwen, en zo herhalen tot hij terug goed werkt..
Nielsnh
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 04 mei 2012 18:44
Rijdt met: Radon Jealous 2017

Bericht door Nielsnh »

Heb de remmen eens ontlucht en beide zuigers bewegen weer zonder probleem. Heb ook nieuwe blokjes gestoken.

Vind nu wel dat de remkracht veel minder is, maar is het juist dat ik deze eerst moet inremmen en dat de remkracht dan wel vanzelf zal terugkomen?
Plaats reactie