![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wat het aandraaien van de bouten betreft : Blauwe locktite aan doen en niet te vast aandraaien. 4-5 NM is voldoende. Achteraf eens controleren of ze nog vast zitten, kan geen kwaad.
Kijken vanaf 1min45 sec. http://www.youtube.com/watch?v=pvOR1BEr3hUMC Tim schreef:Vanaf het moment dat jullie begonnen over lagers en buiskes enzo ben ik jullie kwijtgeraakt![]()
Concreet: eigenlijk is er geen onderhoud aan nodig ? Mijn fiets is nog maar 8 maanden jong...
Vanuit mijn 'leken'-zicht zie ik dat er 2 gewone bevestigingen (aan de kant van het achterwiel) zijn en één buis die volledig van de ene kant naar de andere kant gaat (de as eigenlijk, in het midden van de driehoek). (Als je begrijpt wat ik bedoel)
Wat is het verschil in onderhoud tussen die 2 ?
Kan ik die gewone bouten één voor één lossen en wat lagervet aandoen ?
Wat betreft die as die helemaal van links naar rechts gaat, wat moet hiermee gebeuren ?
PS bestaan er geen filmpjes hierover ?
Bericht door facebreaker »
Bericht door facebreaker »
Da's inderdaad gokken. Gewoon handvast draaien. Niet te vast! Maar ook niet te los, want hij mag niet los komen tijdens het rijden. 't Is ook daarom dat je er lock-tite op moet doen.facebreaker schreef:en hoe zetten jullie het juiste aanhaalmoment op de beide grote lagers van de fuelex en de ABP gezien dit plat is , steeksleutel of engelse sleutel werkt perfect maar dan is het aanhaalmoment gokken.
Bericht door glimburger »