ketting verspringt achteraan?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Petouche
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 13:17
Rijdt met: Cannondale

Bericht door Petouche »

Probeer toch maar eerst de kabelspanning eens bij te regelen (draaien aan de knop die op het einde van de kabel tegen de derailleur zit). Bij mij was het onlangs toch direkt verholpen op die manier.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Petouche schreef:Probeer toch maar eerst de kabelspanning eens bij te regelen (draaien aan de knop die op het einde van de kabel tegen de derailleur zit). Bij mij was het onlangs toch direkt verholpen op die manier.
Awel,da wast wat ik bedoelde !! Kzal wa duidelijker moeten zijn... :wink:
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

nothing 's impossible schreef:@Piggyoffthehill

Door uw fiets te transporteren verandert de kabelspanning niet, de afstellingsvijskes komen niet los maar den deraileur slaat af en toe wel eens tegen iets tegen.
Idem bij valpartijen.
Ofwel gaat den deraileur er aan, ofwel komt de pad scheef te staan.

Als ge bij de fietsenmaker toekomt met schakelproblemen achteraan zal hij eerst kijken of uw deraileur nog recht staat. Als dat het geval is weet hij dat ge er
a) ofwel aan geprutst hebt
b) der sleet is op iets

soms kunt ge een scheve pad nog wat opvangen door de spanning te veranderen, maar ideaal is het allemaal toch niet.

Dus moet gij waarschijnlijk ook uw der. pad eens laten richten. :lol: [-X
:lol: Ok,kzal dat misschien eens laten doen...maar bij het transporteren van de fiets kunde wel degelijk die 'draaiknop' waar uw kabel de achterversn. binnenkomt ontregelen zenne,wees gerust.
bumper
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 14 dec 2003 21:37

Bericht door bumper »

Ben er nog niet uit, heb het wiel al gewisseld en dan heeft hij het niet . Dus denk ik aan speling op de body van de as. (Mavc XMAX SL disk)
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

Bericht door Tiles02 »

nothing 's impossible schreef:Kan ook zijn dat de het de body is die begint door te trappen en niet de ketting die verspringt.
En wa kunt ge dan doen????
Gebruikersavatar
MadMan
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: di 14 jan 2003 21:38
Rijdt met: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /
Contacteer:

Bericht door MadMan »

Gewoon een nieuwe body steken.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Nieuwe body steken is de boodschap.
Cassette eraf, as eruit, body eraf vijzen, nieuwe body erop, as er terug in, cassette terug op.... done.
bumper
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 14 dec 2003 21:37

Bericht door bumper »

GEVONDEN,

De derailleur kabel, loopt onder m'n BB, die was te kort (1cm) . Hierdoor kwam bij het inveren van de achterbrug de derailleur kabel op spanning waardoor de derailleur schakelde.

NU IS HET OPGELOST, zelf gevonden!

=D>
Plaats reactie