dt swiss naven buiten voor onderhoudsvriendelijke shimano?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: dt swiss naven buiten voor onderhoudsvriendelijke shiman

Bericht door rombaft »

kenny schreef:
rombaft schreef:
volgens verschillende reviews is de sealing op de hope pro 2 hubs goed, ook volgens "hilset" website is de sealing goed.
onderhoud lijkt simpel als je kijkt naar volgende
" onclick="window.open(this.href);return false;

soit, ik moet er zelf nog wat ervaring mee doen met men hope naven, maar heb gezocht achter wielen met de hope naven na het lezen van tientallen reviews her en der.
Wel oppassen, dit filmpje gaat over de PRO II naaf. Die zijn maar moeilijk meer verkrijgbaar. De nieuwe versie is de PRO II evo die wel lichter is maar inderdaad ook minder goed afgedicht.

Ikzelf heb nog de gewone PRO II. Waarschijnlijk ligt daar het verschil tussen tevreden en ontevreden gebruiker.
de pro 2 evo heeft dan wel sinds 2010 rvs lagers en ander materiaal van veertjes in de body (die schenen vroeger soms te corroderen en te breken)

nu ja, ik zal wel zien hoe het met de mijne vergaat 8) ...
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: dt swiss naven buiten voor onderhoudsvriendelijke shiman

Bericht door Reflex »

Dan wil ik niet weten hoe de veertjes vroeger waren. Maar de veertjes van mijn pro evo waren toch erg snel gebroken. Maargoed, het is allemaal snel en makkelijk te maken dus nu ook weer niet zo een ramp.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: dt swiss naven buiten voor onderhoudsvriendelijke shiman

Bericht door kenny »

Reflex schreef:Dan wil ik niet weten hoe de veertjes vroeger waren. Maar de veertjes van mijn pro evo waren toch erg snel gebroken. Maargoed, het is allemaal snel en makkelijk te maken dus nu ook weer niet zo een ramp.
Zoals ik al zei, de Pro II was beter dan de Evo. Maar ook zwaarder.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Re: dt swiss naven buiten voor onderhoudsvriendelijke shiman

Bericht door rombaft »

Reflex schreef:Dan wil ik niet weten hoe de veertjes vroeger waren. Maar de veertjes van mijn pro evo waren toch erg snel gebroken. Maargoed, het is allemaal snel en makkelijk te maken dus nu ook weer niet zo een ramp.
pro 2 evo van voor 2010 of na 2010 ?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: dt swiss naven buiten voor onderhoudsvriendelijke shiman

Bericht door Reflex »

Lijkt me logisch dat wanneer ik mij afvraag hoe de veertjes vroeger (voor 2010) waren als mijn veertjes al snel breken dat ik het over de "nieuwe" pro evo 2 heb.
Plaats reactie