Vriesweer en vorkolie .

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

de olie zal dikker worden uiteraard, ik veronderstel wel dat men bij het kiezen van specificaties voor de olie daar rekening mee houdt en dat de invloed van temperatuur op die olie gering zal zijn, vandaar ook dat het geen multigrade olie is maar single grade.

Olie is geen water, dus het vriespunt is voor de olie geen bepaald kantelpunt in eigenschap. dus niet meer fietsen onder 0 graden is onzin.

Volgens sommigen mag je niet fietsen in het zand, ook niet in de modder, best niet in de regen, ook niet als het vriest, etc... wanneer dan wel #-o
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Bericht door Zombiker »

rombaft schreef:...Volgens sommigen mag je niet fietsen in het zand, ook niet in de modder, best niet in de regen, ook niet als het vriest, etc... wanneer dan wel #-o
Awel: binnen op den Tacx... echt kei-leuk :roll: :lol:
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Het verhaal van de fiets in de living zetten is vast niet serieus bedoelt maar is wel een gouden tip. Ieder jaar zijn er weer een boel mensen met problemen op de toertochten bij vriesweer. Bevroren body's en schakelmateriaal of andere lagers. Een beetje modderwater tussen je body of derriekabel gaat bevriezen en zorgt ervoor dat de body en je versnellingen niet meer pakken. De nacht voor een tocht je fiets dus even binnen in een verwarmde ruimte zetten is dus zo gek nog niet.

Ik doe het in ieder geval bij vriesweer wel.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

Iedereen heeft toch warme vloeistof bij om body's te ontdooien :wink:
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Body warmers dienen daarvoor
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

SusXT schreef:Iedereen heeft toch warme vloeistof bij om body's te ontdooien :wink:
Tja enkel voor de Vrouwen wat moeilijker hé :wink: Ik maak mijn fiets klaar de avond ervoor en zet hem voor het slapen in de keuken. Volgende ochtend kan ik hem gelijk meenemen en heb je zeker geen kans dat er iets bevroren is.
chrissie
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: di 11 jul 2006 23:12
Rijdt met: 29 -T24
Contacteer:

Bericht door chrissie »

SusXT schreef:Iedereen heeft toch warme vloeistof bij om body's te ontdooien :wink:
een leuk knop ontbreekt op dit forum =D>
Gebruikersavatar
Vos in de bossen
Mountainbiker
Berichten: 2951
Lid geworden op: wo 16 apr 2008 10:58
Rijdt met: VIPER Nitro en CORRATEC Superbow

Bericht door Vos in de bossen »

Mijn fietsen slapen in een kot, waar het vriest dat kraakt...De sneeuw blijft plakken tussen de noppjes dag en nacht, deze nacht was het hier -18...
Straks den bos in se, dik of dun olie, het gaat altijd...PIPI doen ? Daar heb ik geen problemen mee, ' k moet om de 15 min een plasje doen, dus antigel heb ik genoeg mee. En de fiets in de living #-o is geen optie, ik leef nog graag genoeg om dit niet aan de madame te durven vragen 8-[ zelfs niet aan denken.....HIHI :-D
Spunk
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 27 mei 2005 14:17
Rijdt met: lidl €149.95

Bericht door Spunk »

Vos in de bossen schreef:Mijn fietsen slapen in een kot, waar het vriest dat kraakt...De sneeuw blijft plakken tussen de noppjes dag en nacht, deze nacht was het hier -18...
Straks den bos in se, dik of dun olie, het gaat altijd...PIPI doen ? Daar heb ik geen problemen mee, ' k moet om de 15 min een plasje doen, dus antigel heb ik genoeg mee. En de fiets in de living #-o is geen optie, ik leef nog graag genoeg om dit niet aan de madame te durven vragen 8-[ zelfs niet aan denken.....HIHI :-D
dan moet ge uw madam dringend wat manieren leren...

die van mij is zwanger en luistert zelfs nog!
Laatst gewijzigd door Spunk op wo 08 feb 2012 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie