Wat zijn " De Beste V-brakes"?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Wouter VE
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 08 nov 2006 21:08
Rijdt met: Scott Scale 60 Deore (XT) rockshox Tora 318
Contacteer:

Wat zijn " De Beste V-brakes"?

Bericht door Wouter VE »

Wie heeft er ervaring met goede V-brake remmen.
Op mijn fiets staan nog de originelen. Maar binnenkort moet ik er nieuwe kopen.
Iemand ervaring met bepaalde merken.
Welk merk en type is het best voor i/d winter, welk voor i/d zomer.

+ prijs aub.
(kwil ni in't zak worden gezet hé) 8)
Gast

Bericht door Gast »

zoekfucntie gebruiken er staan al etterlijke blz over geschreven hier op het forum
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Bericht door BertG »

Volgens mij kan je niet veel beter vinden dan deze:

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12994

Voor meer info:

http://www.mtbr.com/reviews/brake_system/
The OM
Mountainbiker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 13 jun 2006 13:49
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door The OM »

De modellen van avid zijn wel bekend als zeer goed.
Gaat van 30euro voor een setje SD5's tot iets van een 200 voor een setje SD ultimate's denk ik.


Alle modellen V-brake van avid zijn te koop op http://www.bikesport.be
rickserik
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 22:59
Rijdt met: orbea flow

Bericht door rickserik »

op men giant staan xt-remmen en ik moet toegeven dat ze even goed remmen als men hayes schijfremmen (als het droog is ) . de prijs weet ik ni meer , maar zoek op internet :-D http://www.pinkbike.com/photo/1070217/
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Een prijs kan ik je niet meteen meegeven, maar ik heb wel een goeie;

Ik heb eens een jaartje met de Avid SD SL gereden. Eenvoudig, stevig, licht en goede remkracht. Vervaardigd uit titanium en geen gezever met die parallell-push tralala. Echt een schitterend paar. Uiteraard kan je door goede remblokken ook nog een pak verbeteren!!!


Greetz,

Julien.
ivo
Mountainbiker
Berichten: 2687
Lid geworden op: vr 03 dec 2004 20:52

Bericht door ivo »

Kleine rechtzetting hierboven: over de kwaliteit van de SD SL kan ik dit alleen maar beamen. Maar ze zijn niet van titanium vervaardigd, alleen de 'hardware' wat er in praktijk op neer komt dat de boutjes van titanium zijn zodat ze niet beter of slechter remmen dan de 'gewone' Avid SD's.
In combinatie met koolstop remblokken en eventueel een brakebooster niets op aan te merken, licht, krachtig en simpel ontwerp.
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

hs 33?
Gebruikersavatar
WorkZ
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 13 nov 2006 19:24
Rijdt met: Kung Fu Tubing

Bericht door WorkZ »

Ben altijd heel tevreden geweest over de XTR Vbrakes :wink: Prijzen van de 2007 modellen weet 'k niet...
Gebruikersavatar
gamutter
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: za 15 jan 2005 22:46
Rijdt met: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Contacteer:

Bericht door gamutter »

ivo schreef:Kleine rechtzetting hierboven: over de kwaliteit van de SD SL kan ik dit alleen maar beamen. Maar ze zijn niet van titanium vervaardigd, alleen de 'hardware' wat er in praktijk op neer komt dat de boutjes van titanium zijn zodat ze niet beter of slechter remmen dan de 'gewone' Avid SD's.
In combinatie met koolstop remblokken en eventueel een brakebooster niets op aan te merken, licht, krachtig en simpel ontwerp.
Zijn inderdaad krachtige V-brakes. Bij droog weer zeer goed remvermogen (bij nat weer zijn alle V-brakes minder natuurlijk) en met de SD hendels kan je met 1 vinger zelf voldoende kracht uitoefenen voor gewoon remwerk. Ikzelf gebruik de rode BBB blokjes voor de ceramische velgen op Xmax XL velgen. Gebruik zeker geen XTRremblokjes: ze gaan langer mee, maar je velg een fractie van wat normaal is.
Plaats reactie