Inkorten WCS grips voor montage met barends en gripshifts

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Inkorten WCS grips voor montage met barends en gripshifts

Bericht door Wimbeest »

Ik ga gripshifters (SRAM rockets), Wcs grips en barends monteren. Mijn vraag is eigenlijk hoe ik het best de WCS grips kan inkorten:

- Met welk mesje: ik dacht aan breekmes ofzo?
- Aan beide kanten (zodat Ritchey WCS logo intact blijft) of slechts aan één kant (zodat het verhoogde boordje intact blijft, voor betere aansluiting op de gripshifts)???

Iemand hier ervaring mee en eventuele suggesties?

Danku!!
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Bericht door Explicarmelo »

Ik heb deze WCSgrips ook gemonteerd met XO-twisters. Het ribbeltje heb ik nog steeds langs de buitenkant, de rest gewoon met een schaar doorgenknipt. Het sluit mooi aan bij de gripshifts. Ik zal eens een fotooke maken als mijne bike wa gekuist is. Ik heb wel geen bar-ends maar dat maakt geen verschil.
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Gij hebt het "ribbeltje" dus aan de buitenkant , dus niet zoals deze foto hier suggereerd? http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=864

is het zoals gij hebt dan beter voor de overgang naar uw gripshifts?
Gebruikersavatar
Jakke
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 17 nov 2002 16:48
Rijdt met: http://www.youtube.com/watch?v=953PkxFNiko&ob=av2n

Bericht door Jakke »

Wanneer je de grips gewoon op je stuur plaatst
en je houd een houtje tegen je stuur dan kan je met een paar tikken tegen dat houtje
een mooi rondje uit je handvaten snijden .
Explicarmelo
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: do 08 sep 2005 12:41
Rijdt met: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Bericht door Explicarmelo »

Wimbeest schreef:Gij hebt het "ribbeltje" dus aan de buitenkant , dus niet zoals deze foto hier suggereerd? http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=864

is het zoals gij hebt dan beter voor de overgang naar uw gripshifts?
Inderdaad, het ribbeltje zit bij mij aan de buitenkant. De grip is in het midden dan even dik als de grips, wat comfortabel is om vast te houden.
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

Bedankt voor de antwoorden manne.... Heb het dan toch maar gewoon "my way" gedaan. Beetje afgemeten tot op ongeveer 8,..mm en gewoon met de schaar en het stanley meske erdoor. Het resultaat was niet supermooi afgerond. Maar toen ik de grips monteerde heb ik ze met de perslucht goed tegen de gripshifters geblazen, waardoor je niets merkt van de niet-zo-glad-afgesneden-kant. :P :bounce:

Mission accomplished :-)

Thread mag gesloten worden....
Plaats reactie