vervangen bovenband

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

vervangen bovenband

Bericht door Action-Man »

even en vraag;heb net men tubbles achterband vervangen door en nieuwe en zit met het volgende probleem. na vele malen de band erop en af te hebben gedaan
blijft er altijd en slag in men band zitten.velg is mooi recht.hoe kan ik van dit probleem afgeraken.ps mag ik ook opnieuw de vloeistof gebruiken die in men oude band zat. alle tips zijn welkom.en als ik het probleem niet opgelost zou krijgen zou het dan veel schillen als ik met die band zou blijven rijden kwa snelheid.
Gebruikersavatar
caveman
Mountainbiker
Berichten: 219
Lid geworden op: di 05 sep 2006 21:30
Rijdt met: Merida Big Nine Team Carbon

Re: vervangen bovenband

Bericht door caveman »

Harder opblazen tot je 2 plofs hoort. Daarna op de gepaste druk zetten.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: vervangen bovenband

Bericht door Jumping Jack »

Het kan ook aan de band liggen hoor, een productiefoutje is nooit uitgesloten.

Latex hergebruiken doe ik ook hoor, de hobby is al kostelijk genoeg :-D .
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Re: vervangen bovenband

Bericht door Action-Man »

caveman schreef: ma 01 aug 2022 14:09 Harder opblazen tot je 2 plofs hoort. Daarna op de gepaste druk zetten.
Vandaag band weer eraf gedaan en ingesmeerd met dreft en opgepompt tot 4 bar maar krijg de slag er niet uit.zal hem zo moeten verslijten denk ik want ze nemen dit niet weer nu hij vuil is gemaakt met latex.
Gebruikersavatar
caveman
Mountainbiker
Berichten: 219
Lid geworden op: di 05 sep 2006 21:30
Rijdt met: Merida Big Nine Team Carbon

Re: vervangen bovenband

Bericht door caveman »

De lijn op de band aan de kant van de velg, is die overal evenwijdig aan de velg. Langs de 2 zijden?
Gebruikersavatar
SLCubeLTD
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 16:04
Rijdt met: Bergamont Revox LTD Carbon

Re: vervangen bovenband

Bericht door SLCubeLTD »

Action-Man schreef: ma 01 aug 2022 22:30
caveman schreef: ma 01 aug 2022 14:09 Harder opblazen tot je 2 plofs hoort. Daarna op de gepaste druk zetten.
Vandaag band weer eraf gedaan en ingesmeerd met dreft en opgepompt tot 4 bar maar krijg de slag er niet uit.zal hem zo moeten verslijten denk ik want ze nemen dit niet weer nu hij vuil is gemaakt met latex.
Als ze U een mislukte band verkopen moeten ze die wel terug pakken hee,... Ik zou er toch voor heengaan. Je hebt sowieso wettelijke garantie + het product was bij aanschaf al niet technisch in orde.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: vervangen bovenband

Bericht door Boebbel »

caveman schreef: di 02 aug 2022 14:11 De lijn op de band aan de kant van de velg, is die overal evenwijdig aan de velg. Langs de 2 zijden?
De laatste keer ben ik toch ook tot 3 bar moeten gaan om de nodige plofs te horen. Je kan voor de zekerheid nog een keer rondgaan en dit hierboven nakijken.
Plaats reactie