Remote OneUp en Fox combineren

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Teslamon
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 08 jul 2013 21:16
Rijdt met: Trek 8500

Remote OneUp en Fox combineren

Bericht door Teslamon »

Hej allen,

Ik heb een fiets waarop zich een Fox Racing Shox Remote hendel bevindt en waar ik een OneUp Remote aan wil toevoegen. De Fox hendel heeft zijn eigen bevestiging, de OneUp hendel kan zich aan de I-Spec-bevestiging van de remmen hechten. Maar ... gezien beide hendels bedoeld zijn om met de linkerduim te bewegen, zijn ze ook zo ontworpen en staan ze flink in elkaars weg. Meer nog, het is niet mogelijk ze te monteren zoals de constructeur het voorschrijft, want ze nemen elkaars plaats in. Heeft iemand iets gelijkaardig meegemaakt en weet hij/zij/hen hiervoor een oplossing?

Waar ik al naar gekeken heb: de WolfTooth ReMount en het omgekeerd plaatsen (dus aan de rechterkant) van de hendel. Dat laatste is bijna onmogelijk door de shifter en de ergonomie van de hendel.

Ik kijk uit naar jullie meningen.

Koen
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Remote OneUp en Fox combineren

Bericht door Boebbel »

Met de Lux had ik iets gelijkaardig, maar dan met de lockout van Rockshox en de andere soort dropper remote. Allebei links werkt inderdaad niet optimaal.

UIteindelijk heb ik de vering lockout aan de rechterkant gezet maar dan bovenop - eigenlijk ondersteboven. Zo heb je rechts dan onder het stuur de shifter en boven het stuur de lockout. Je kan dan dropper en lockout bijna tegelijk bedienen als je van een verhard stuk een afdaling in gaat.

Nu rij ik zonder lockout aan het stuur, dat maakt het toch veel eenvoudiger qua bediening en kabelboel.
Plaats reactie