Houd Stan's Notubes niet van de koude?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Houd Stan's Notubes niet van de koude?

Bericht door TaurineR »

Verleden week had ik een klein lekje in mijn buitenband, en de Stan's Notubes wil dit maar niet dichten. Dus om de 10km bijpompen enz... :-?
Bij nazicht is er nog meer dan voldoende vloeistof in de buitenband..
Toch maar voor de zekerheid de vloeistof vervangen, maar bij een volgende rit van hetzelfde :( :(
Zou het koude weer hiermee in tegenwerken?
Flippo80
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 16 nov 2021 21:41

Re: Houd Stan's Notubes niet van de koude?

Bericht door Flippo80 »

Als je de tire sealant (niet de race sealant) bedoelt van Stan's: ik gebruik die ook.

Een paar weken geleden op woensdagavond (weliswaar met wegbanden) een lek gehad bij bijna vriestemperaturen. De latex deed zijn werk naar behoren. Na een paar omwentelingen en wat hoorbaar "gespuit" was het lek gedicht.

Er zal dus waarschijnlijk iets anders aan de hand zijn, al heb ik geen idee wat...
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Houd Stan's Notubes niet van de koude?

Bericht door TaurineR »

Ik gebruik race sealant, verschil zit erin dat er meer brokken inzitten! (echt grote harde brokken)
Heb nu gewoon de band vervangen, deze had toch bijna geen noppen meer..
En de volgende ritten, vingers gekruist en terug vertrouwen kweken! :P
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Houd Stan's Notubes niet van de koude?

Bericht door Dickie »

De Race sealant is ook aangepast. Paar jaar geleden nog met korte stukjes fiber (ik vermoed glasfiber oid), nu enkel met grote hoeveelheid korrels, wat groter dan formaat en veel meer dan hetgeen er in de gewone sealant zit.
Die laatste vind ik ook wat minder presteren dan vroeger.
Ik gebruik nu bij montage nieuwe band eerst de Race sealant en, zodra het nodig is, vul via het ventiel bij met de gewone.
Plaats reactie