GRIPSHIFTER draait stroef

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

GRIPSHIFTER draait stroef

Bericht door zaskar72 »

Ik heb 2 MTB's
Beide SRAM GripShift.
De ene XX111sp de andere XX1 eagle 12 sp.

De 11sp draait zeer soepel -> ik kan schakelen met de toppen van duim en wijsvinger
De 12sp draait stroef -> ik moet echt "kracht" zetten met de GripShift omklemt tussen duim en wijsvinger.

Beide hadden dit van in het begin. Dus groot verschil tussen de 2 qua kracht die ik moet gebruiken om te schakelen.
Beide klikken wel mooi versnelling na versnelling dus de afstelling is perfect.


Vraag:

Hoe los ik dit op dat de 12sp "even" soepel schakelt als de 11sp ? :-k [-o<
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: GRIPSHIFTER draait stroef

Bericht door roger »

Heel bizar,maar ik gebruik de kabels van Campognola,die hebben een dikte van 1.1 t.o.die van Shimano 1.2. Nog nooit zo vlot kunnen schakelen wel heb ik de buitenkabels mee vervangen.
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: GRIPSHIFTER draait stroef

Bericht door funkstar »

Hoe draaien ze zonder kabels? Als dat hetzelfde gevoel is moet het probleem in de gaine, kabels of kabelloop gezocht worden.
Of heel misschien een straffe veer en eentje zonder straffe veer van de achterderailleur.

Campagnolo kabels kan, dat tonnetje is iets dunner en ze zijn belachelijk duur.
Kabels voor Shimano en sram zijn ook 1,1.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: GRIPSHIFTER draait stroef

Bericht door Boebbel »

Ik heb enkel maar ervaring met de 12sp, maar vond die toch ook stroef, toch zeker de initiele klik om uit de huidige versnelling te geraken. Ik ben dan ook geen fan geworden en terug gegaan naar een trigger.

Ik heb die trouwens nog liggen (gripshifter in NX), nu niet dat het beter zal zijn dan de uwe, maar als je eens wil testen met een andere shifter, altijd welkom.
Plaats reactie