Canyon Lux Achterdemper monteren onmogelijk

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Canyon Lux Achterdemper monteren onmogelijk

Bericht door zoveelstebiker »

Ik probeer mijn achterdemper op mijn Canyon Lux terug te monteren na service/onderhoud.
Demonteren ging makkelijk.

Nu krijg ik deze echter niet meer terug gemonteerd. Ik krijg hem simpelweg niet in het frame!
De lengte van de demper is nog +- dezelfde als voor de service. Als alle lucht uit de demper is blijft hij eigenlijk op volle lengte.
Zoals ik al zei ik krijg hem daardoor simpelweg niet op zijn plaats, frustrerend! #-o :bounce:

Is er iets mis met de demper? Iemand een gouden tip wat de montage mogelijk kan maken?

Michiel
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: Canyon Lux Achterdemper monteren onmogelijk

Bericht door dirkdierickx »

eigenlijk moet je je frame positioneren zodat het allemaal past, normaal gezien zou je je frame zonder problemen moeten kunnen zetten in elke positie aangezien de demper eruit is en nu alles 'los' staat/hangt.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Canyon Lux Achterdemper monteren onmogelijk

Bericht door madskatingcow »

Volledig ontluchten (met achterkant inbussleutel pinnetje ventiel indrukken). Dan stilletjes lucht bijpompen tot de lengte overeenkomt met de inbouwlengte in het frame.
zoveelstebiker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: za 01 okt 2005 17:10
Rijdt met: Merida Ninety Six ALu

Re: Canyon Lux Achterdemper monteren onmogelijk

Bericht door zoveelstebiker »

Alle lucht was er al uit! Maar is intussen toch gelukt toen de fiets ophing aan de haken in het tuinhuis kreeg ik de demper er al bij al vrij vlot in 8-[ .
Toch Bedankt!
Plaats reactie