Hang elk wiel vast aan een goede oude klok met wijzers, dan blijft de vloeistof in bewegingchrisper schreef:ik zit idd ook met dit idee, dat zo te doen met 2 identieke wielsets.KrisMaes76 schreef:Als je regelmatig van banden wil wisselen, raad ik toch een 2e wielset aan, idealiter met dezelfde hubs, dan is de kans het grootst dat de remschijven op dezelfde plek zitten en je dus niet elke keer de remklauw moet bijregelen (kan je uiteraard ook doen door shims te gebruiken om bij alle wielen de schijven op exact dezelfde plaats te hebben).
Hubs van dtswiss bvb, kan je ook de body zonder gereedschap verwijderen, als ik van achterwiel wissel, trek ik de body met cassette enal van het wiel in klik die op het andere wiel. Bandenwissel duurt zo max 5 min.
maar ik vind nergens antwoord hoelang een set mag stilstaan, ivm de melk die naar 1 punt loopt en daar opstijft misschien?
het is voor mijn trainingsfiets, vaste vork voor duurritten of wegritjes.
in de winter gebruik is deze met de kleine nopjes op de weg als het wat nat ligt en voor gravel.
in de zomer komen hier slicks op voor op de weg of op t strand.
dus elke wielset zou dan enkele maanden stilstaan.
is dit wel oke voor de sealent?
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)