Fout in buitenband ?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Fout in buitenband ?

Bericht door viperteam »

Ik heb ongeveer 800 km gereden met een continental X-King ,en nu is er een rare kronkel in mijn band ,dat zou toch niet mogen gebeuren denk ik .
https://drive.google.com/file/d/1ijbVaP ... sp=sharing
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Fout in buitenband ?

Bericht door kevx »

Band es volledig aflaten en zien of hij overal goed op de velg ligt
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Fout in buitenband ?

Bericht door viperteam »

Band ligt goed op de velg hij doet dit pas in mijn laatste rit dinsdag en dit na ± 800km .
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: Fout in buitenband ?

Bericht door W_H »

Ik heb dergelijk fenomeen eens gehad bij een schwalbe. Een fout of zwakke plek is altijd mogelijk. Ik kreeg als uitleg dat er waarschijnlijk enkele draden begeven hadden in het karkas.
Uiteindelijk werd het een nieuwe buitenband.
fishie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 23:46
Rijdt met: Cube Ltd SL 29

Re: Fout in buitenband ?

Bericht door fishie »

Op mijn Canyon van juli 2017 stond ook aan Continental X-king standaard als achterband.
Ondanks dat dit geen Tubeless-ready versie is, heb ik deze uiteindelijk toch dicht gekregen. Verschillende maanden mee gereden zonder probleem. Na wat te hard opgepompt te hebben is hij van de velg ontploft tijdens een wegritje. Sindsdien heeft hij hetzelfde als wat er op jou filmpje te zien is. Zowel met tubeless als met 2 verschillende binnenbandjes. Ik rijd hem nu verder op, door hem vooral te gebruiken op mijn woon-werk verkeer.
Ik dacht dat ik dit verschijnsel kreeg door het "ontploffen" van de band, maar blijkbaar zijn er nog met deze situatie met die band....
Binnenkort ga ik eens uitkijken naar een nieuwe band, en til er verder niet te zwaar aan,.. denk ik.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Fout in buitenband ?

Bericht door BertG »

Heb hetzelfde gehad met een X-king, nieuw uit doos. Met een Race king ook al problemen gehad. Niet dat het bij andere fabrikanten nooit mis gaat maar ik heb mij toch al veel vragen gesteld bij de kwaliteitscontrole van Continental. In principe kan je er mee rijden maar van een band van 40-45 euro verwacht je toch wat meer.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Fout in buitenband ?

Bericht door viperteam »

Dit is ook mijn tweede stel van deze banden met allemaal hetzelfde probleem , geen continental meer voor mij .
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: Fout in buitenband ?

Bericht door W_H »

Ik gebruik wel met tevredenheid de continental banden op dit moment. Ik monteer wel de protection versie.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Fout in buitenband ?

Bericht door IPPE »

Misschien is contact opnemen met Continental en is vriendelijk uw probleem uitleggen. Ik heb dat al bij verschillende producenten van fietsonderdelen met succes gedaan.
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Fout in buitenband ?

Bericht door viperteam »

Met continental heb ik nog geen contact gehad , wel met de winkel waar ik ze gekocht heb , ga er dinsdag eens naartoe om te zien wat hun uitleg is .
Plaats reactie