Vraag ivm schijfremadapters.

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
SequelDave
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 mar 2012 12:44
Rijdt met: Giant XtC-0 (2012)

Vraag ivm schijfremadapters.

Bericht door SequelDave »

Ik plan om mijn Avid Elixir 5 remmen te vervangen met Shimano's Xt M8000 en Shimano xt86 schijven.
Kan ik mijn huidige schijfremadapters blijven gebruiken als ik dezelfde grote van remschijven neem? Of moet ik hiervoor Shimano adapters aanschaffen?

Ik was al is aan het kijken naar deze adapters en ik vraag me af wat het verschil is tussen volgende adapters;

Shimano remschijfadapter ISMMA90F180PPC voor montage van een postmount remklauw op een postmount voorvork zodat er met een 180 mm remschijf gereden kan worden.

Shimano remschijfadapter ESMMAF180PP2 voor montage van een postmount remklauw op een postmount voorvork zodat er met een 180 mm remschijf gereden kan worden.
Deze kan ook gebruikt worden op een frame met postmount aansluiting.

Hartelijk dank voor de hulp.
brambobeers
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 dec 2014 16:32

Re: Vraag ivm schijfremadapters.

Bericht door brambobeers »

In principe is een adapter gewoon een afstandshouder,zolang de schijfgrootte hetzelfde blijft hoef je niets extra te doen.

Echter bijv hope hanteert andere diameters.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Vraag ivm schijfremadapters.

Bericht door Dickie »

Is dat bij Avid geen 185 mm schijfdiameter?
Of is dat ondertussen al veranderd?.
Ik ben wat jaren terug ook van een Avid BB7 met 185mm schijven naar een Shimano XTR 180mm overgestapt.
Omdat ik snel wou gaan bollen wou ik toen de Avid adapters gebruiken...eerst afvijlen en dan nog metaal weghalen in het midden met de Dremel omdat de Shimano caliper er contact mee maakte.
Paste goed, maar het was simpeler geweest met de originele adapters. De XTR adapter had trouwens af fabriek net een uitsparing op die plaats waar ik de Avid heb moeten uitslijpen.
SequelDave
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 mar 2012 12:44
Rijdt met: Giant XtC-0 (2012)

Re: Vraag ivm schijfremadapters.

Bericht door SequelDave »

Nee mijn huidige Avid remschijven zijn 160 en 180. Dank je voor de hulp.
Plaats reactie