troubles bij installatie GX cassette

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: troubles bij installatie GX cassette

Bericht door Free_ltd »

Zou ni direct vuilbak doen. Zit nog een pak draad op en kan zijn dat de eerste 2 niet zo van belang zijn.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: troubles bij installatie GX cassette

Bericht door kevx »

Olie op schroefdraad de volgende keer dat je hem terug monteert. Zo erg ziet er da nie uit vind ik... Gewoon rustig vastschroeven en komt wel goe!
Gebruikersavatar
xytras
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 14 jul 2014 15:43
Rijdt met: Specialized Crave Expert 2014 & Specialized Comp Carbon 2015

Re: troubles bij installatie GX cassette

Bericht door xytras »

Voor de geïnteresseerden: ondertussen is het "probleem" opgelost.
Oorzaak lag bij de 142+ endcap die nodig is bij 142+ hubs en die typisch is voor Specialized (Roval). Ik had er zo'n endcap op zitten maar blijkbaar is er zo'n endcap voor Shimano en een voor XD. Ze zijn even hoog (2mm korter dan een standaard xd endcap) maar de bearing shield heeft een kleinere diameter bij de XD. Hierdoor raakte de cassette blijkbaar niet ver genoeg op de body.
Zonder de endcap ging het perfect, ook met een standaard xd endcap geen probleem. Ik moet nu dus nog op zoek naar een 142+ endcap voor XD :-?
Met een standaard XD endcap past het wiel ook in m'n 142+ compatible frame maar dan is de ruimte tussen het kleinste kroontje en de chainstay groter dan normaal... Ik heb al gelezen dat dit voor problemen gaan zorgen als de ketting van het kleinste kroontje raakt en in die - te grote - ruimte terecht komt.

Dus bedankt Specialized om weer 'special' te willen doen ](*,)
En mocht er iemand zo'n endcap op overschot hebben, laat gerust iets weten :wink:
Plaats reactie