Forumoverzicht Techniek Onderhoud en herstellingen Piepende achtervering (nieuwe fiets)

Piepende achtervering (nieuwe fiets)

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...

Moderators: Reflex, Angelo., JanMan, Test team

spaghetti_2 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Procaliber 9.8, Rose X-Lite
Geen paniek, een piepende vering hoeft niet te betekenen dat de vering niet goed functioneert of stuk is. Probeer de schacht van de demper eens wat in te oliën met vorkolie, zoals hierboven beschreven.

aresius Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Turner Flux v3 & On One 456 evo2
Misschien de bevestigingspunten van de demper ook eens nakijken.

KennethS Mountainbiker

Heb al heel erg hard geleerd om kalm te blijven. Alleen dankzij de liefde heb ik dat geleerd. :)

Zal eens wat olie erop doen en kijken hoe het dan gaat. Anders gewoon ff terugfietsen en dan piepen... (hahaha) ze dat wel. ;)

KrisMaes76 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 Stealth 2016

Haal de demper eens uit de fiets en beweeg dan de achterkant, als er dan geen gepiep is, dan ben je zeker dat het aan de achterdemper (bevestiging)
ligt.

En ivm decathlon: los van het feit dat het meestal geen hoogwaardige fietsen zijn, als ik zie hoe er moet die fietsen wordt omgegaan door de klanten, dan zou ik schrik hebben om zo een fiets te kopen. Sommige mensen verwarren de decathlon met een speeltuin.

KennethS Mountainbiker

Sommige mensen verwarren overal met een speeltuin tbh... maar goed offtopic.

Heb de vering gesmeerd gehad heeft even goed gegaan maar na 2 tochten en een wasbeurt piept die weer lichtjes als ik ga rijden. De 3de maal was weliswaar weer in een koudere periode.

Zal wellicht iets blijvends zijn en met de kou te maken hebben?

Vorige

Keer terug naar Onderhoud en herstellingen