Na aanhoudende chainsuck problemen (zie schade aan frame ook) op mijn originele 2x11 setup besloten om naar 1x11 over te stappen. Drastisch, nutteloos, allemaal mogelijk, dat laat ik in het midden.
Gebruikte onderdelen:
Nieuwe 1x11 XT M8000 crank (34T)
Nieuwe KMC X11.93 ketting
Originele Shimano SLX 11-42 cassette (900km oud)
Crank gemonteerd, leek me vrij hands-on en je kan er niet veel verkeerd mee doen, toch? Gewoon zacht tot aan de "stop" in tikken, geen spacers of wat dan ook bijgeleverd.
Ketting gelegd (grootste tandwiel achteraan naar tandwiel vooraan, + 2 schakels). Alles gemonteerd zoals het voor normale gebruikers hoort te zijn denk ik.
Probleem: Vanaf de 7e versnelling schiet de aandrijflijn soms 1 of 2 keer door, kan dit te maken hebben met de verouderde cassette (op < 1000km zou dat toch niet mogen?)?
"Probleem 2": Op het grootste tandwiel raakt de ketting de "Guide pulley" nauwelijks nog, hij draait minimaal wat mee, maar de ketting wordt er niet meer door "geleid"?
"Probleem 3": Vanaf het 4de tandwiel, en zo terug naar boven (grootste tandwiel), hoor je dat de ketting al "schuin ingrijpt" van de guide pulley naar de cassette toe (geluid die ik vroeger niet had).
Ook wil ik adhv volgende foto's even vragen naar jullie mening betreffende de kettinglijn en stand van de derailleur op de uiterste tandwielen. Ideale rechte lijn wordt bekomen op versnelling 9-10, maar eens naar boven begint de lijn heel schuin te lopen. Valt hier überhaupt iets aan te doen? Kan mij voorstellen dat noch ketting / cassette / voorblad dit graag hebben?
![Afbeelding](http://i65.tinypic.com/24wefqf.jpg)
![Afbeelding](http://i66.tinypic.com/2ir5dlw.jpg)
![Afbeelding](http://i67.tinypic.com/ot2r09.jpg)
![Afbeelding](http://i68.tinypic.com/27y1yit.jpg)
Alvast bedankt voor jullie inbreng.