Shimano XT M-785 remklauw monteren(afstellen)

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: Shimano XT M-785 remklauw monteren(afstellen)

Bericht door sam2300 »

DonManolo schreef:
sam2300 schreef:Der mag nog zoveel slag in u wiel zitten, dat heeft niks met u schijven te maken. Die zitten namelijk op de naaf vast...
Ik heb een slag in mijn voorste wiel zitten en mijn remschijf sleept aan daar waar de slag zit, wel toevallig dan...
Inderdaad, toevallig!;) slag op je wiel komt door ongelijke spaakspanning. Zoals ik al zei zitten je schijven op je naaf, en daar zit dus geen slag op.

On topic. Heb zelf 2 fietsen met de m785's. Bij de ene moet ik nooit, maar dan ook nooit meer dan 1x centreren, en dat is dan nog bij het plaatsen van nieuwe blokken. Bij de andere moet ik regelmatig centreren. Ook duidelijk te zien dat de eerste veel meer vrijloop heeft dan de 2e. Met andere woorden, schijfremmen blijven (soms) zeer moeilijk perfect af te stellen.
toekiman
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 aug 2015 22:05

Re: Shimano XT M-785 remklauw monteren(afstellen)

Bericht door toekiman »

heb vorige week een nieuwe mtb gekocht (canyon) en daar sleepte de achterrem ook dus heb hem zelf moeten afstellen. Het inknijpen van de rem en de caliper dan vastzetten werkte bij mij ook voor geen meter. (NB gloednieuwe onderdelen :/)

zijn slx remmen bij mij btw
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Shimano XT M-785 remklauw monteren(afstellen)

Bericht door _alain_ »

Je leest zoveel mogelijke oplossingen,
Maar remnokken vlak laten frezen hoor je nooit van.
manontheside
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 15 aug 2009 10:56
Rijdt met: Sobre Dad - Salsa Spearfish - Genesis Croix de Fer

Re: Shimano XT M-785 remklauw monteren(afstellen)

Bericht door manontheside »

_alain_ schreef:Je leest zoveel mogelijke oplossingen,
Maar remnokken vlak laten frezen hoor je nooit van.
+1

Bij mijn Fox kon je gewoon zien dat de caliper scheef op de vork stond, als je er van bovenaf naar keek. Die was ook nooit goed afgesteld te krijgen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Shimano XT M-785 remklauw monteren(afstellen)

Bericht door KrisMaes76 »

manontheside schreef:
_alain_ schreef:Je leest zoveel mogelijke oplossingen,
Maar remnokken vlak laten frezen hoor je nooit van.
+1

Bij mijn Fox kon je gewoon zien dat de caliper scheef op de vork stond, als je er van bovenaf naar keek. Die was ook nooit goed afgesteld te krijgen.
Kan je toch regelen met de conische ringen tussen caliper en remnokken?
rudy coolens
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: do 14 sep 2006 20:56
Rijdt met: Moustache 8.5

Re: Shimano XT M-785 remklauw monteren(afstellen)

Bericht door rudy coolens »

ik doe het ook zo, kant waar remblokje tegen schuurt stanleymesje tussen steken , dan remmen en vastzetten!! (o)
Plaats reactie