afregelen rem

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

afregelen rem

Bericht door maltje »

Hoe is het mogelijk???
Ik krijg mijn achterrem niet afgeregeld!!!!Ze blijven plakken tegen men wiel.Het systeem komt dus niet terug.
Hoe kan ik dit oplossen?
Die kleine vijsjes op de rem zelf,dat is toch voor het rembloklje verder of dichter te zetten??
Gebruikersavatar
Venne
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 18:43
Rijdt met: specialized rockhopper pro 2003

Bericht door Venne »

Inderdaad maar als uwe remkabel vastzit kunnen de remblokjes niet terugschieten en blijven ze tegen uwe velg plakken. Waarschijnlijk zit er vuil in de kabel waardoor die verstopt zit. Proberen om buiten kabel uit te kuisen.
Gebruikersavatar
cuby
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 15 apr 2004 21:54

Bericht door cuby »

Als ze niet nieuw meer zijn, kunnen de remblokjes misschien afgesleten zijn en iets te laag zitten waardoor ze als het ware onder je velg blijven plakken.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Uwe buitenkabel zit nergens uit een huls en geblokkeerd?
stilldro
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 19:20

Bericht door stilldro »

Heb ook een gelijkaardig probleem, velen hier op forum zeiden nieuwe kabel en huls steken, maar ik heb m'n fiets nog maar maand en heb nu al dit probleem...

je kan proberen het vuil eruit te boren met een dikkere draad dan de remkabel of met wat nafte het vuil op te lossen er laten uitdruppen, wat hoge druk lucht opzetten ofzo, dit zijn enkele dingen die ik geprobeerd hebben en de remkabel liep veel vlotter door de huls!
jens007
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 17:32
Rijdt met: scott expert racing

Bericht door jens007 »

de veren (die twee ijzere staafkes op uw remarmen )
langs beide kanten losklikken en eens naar achterplooien
kan ook al helpen
Gebruikersavatar
RacScott
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: za 06 jul 2002 02:00
Rijdt met: Scott Comp Racing
Contacteer:

Bericht door RacScott »

Mss uw V-brake eens van de nokken halen en daar beetje vuil afhalen. Ik zelfde probleem en gemerkt dat als je de brakes bedient hoor je daar zand tussen kraken. daarna monteren en beetje teflon-spray aandoen blijft het weer lang goed. Als je kabels ook soepel lopen natuurlijk, best beide samen doen.
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

jens007 schreef:de veren (die twee ijzere staafkes op uw remarmen )
langs beide kanten losklikken en eens naar achterplooien
kan ook al helpen
dit zal wel de oplossing zijn :wink: wel opletten daarmee, ik heb zo'n heel jaar mijn XTR'n afgeregeld, wist ik veel waarvoor die vijskes dienden, en het gevolg is dat ik een paar XTR remmen in de vuilbak heb mogen kieperen, veerke gebroken, en dat is niet apart bestelbaar
stilldro
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 19:20

Bericht door stilldro »

Vandaag bij het kuisen van m'n fiets ook gehoord dat die klipjes veel zand en modder bevatten, moeilijk om te kuisen, straks eens volledig demonteren en alles uitkuisen
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Normaal gezien zitten in dat buisje waar ge uw v-brakes overschuift, 3 gaatjes. Meestal pak ik het middenste om de veer in te steken. Mss eens een ander gaatje proberen waardoor de veer wat meer onder spanning komt. Want altijd die veer terugplooien gaat ook ten koste van de sterkte van die veer en op lange termijn zal je alleen maar meer problemen ondervinden.
Plaats reactie