Kettingblad vervangen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cunces
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 17 aug 2013 13:32
Rijdt met: Canyon ultimate AL slx, Cannondale F800

Kettingblad vervangen

Bericht door cunces »

Hallo iedereen,

Even wat achtergrondinfo voor de geinteresseerden. Heb de fiets van m'n broer (cannondale f-kweetniethoeveel :P ) overgekocht en inorde laten zetten. Na de toertocht van dezemorgen in aarschot schoot de ketting regelmatig door op het middenste blad. Aangezien vorige week de casette en ketting vervangen zijn, zal het blad wel versleten zijn.
Mijn vragen zijn de volgende;
Is dit het geval? Kan ik nu beter ook het grootste en kleinste kettingblad vervangen (had eens gehoord dat als je iets vervangde, dat je best alles ineens kon vervangen. OF geldt dit alleen voor de casette en ketting)?
En iemand een goede suggestie voor een 32 tands blad (mag ook iets meer of minder zijn) met 5 bouten? studentenbudget van 50 euro
foto crankstel: https://www.dropbox.com/s/g7yg8izuqnv58 ... .28.09.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


TL;DR: Middenste kettingblad is versleten en zou dit graag zelf vervangen. Zoek goede vervanging voor 32 tands blad (met 5 bouten). Wie kan wat aanraden voor +-50 eur? En zou ik beter ook ineens de 2 andere bladen vervangen?
Gebruikersavatar
funkstar
Mountainbiker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 27 apr 2007 13:58
Contacteer:

Re: Kettingblad vervangen

Bericht door funkstar »

Voor iets meer dan €50 heb je een nieuw deore crankstel
http://www.bike-discount.de/shop/k413/a ... black.html
Voor de bladen
http://www.bike-components.de/shop/cat/ ... 5-Arm.html
Je hebt een steek van 110 nodig denk ik.
Gebruikersavatar
cunces
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 17 aug 2013 13:32
Rijdt met: Canyon ultimate AL slx, Cannondale F800

Re: Kettingblad vervangen

Bericht door cunces »

Denk dat dit inderdaad een betere oplossing is. Tandwiel dat ik zoek is 94mm steek en 5mm tussen de 2 bouten, en kost 50+ euro.

Wel zonde aangezien ik 2 weken geleden mijn versnellingen heb laten afstellen. Moet dit nu opnieuw gebeuren als ik een nieuwe crankset ga/laat steken? En is dit makkelijk zelf te doen? De as zal ik ook moeten veranderen want shimano crankstellen passen niet op de vierkante coda crank die ik nu heb (deze heb ik nu " onclick="window.open(this.href);return false;)

thanks voor de hulp btw =D> :-D
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Kettingblad vervangen

Bericht door tek-zotic »

bij bike discount zitten de bracket cups erbij geleverd, dus dan heb je enkel nog een geschikte sleutel nodig
Gebruikersavatar
cunces
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 17 aug 2013 13:32
Rijdt met: Canyon ultimate AL slx, Cannondale F800

Re: Kettingblad vervangen

Bericht door cunces »

Na enig gegoogle weet ik het nog altijd niet. Wat zijn juist bracket cups?
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Kettingblad vervangen

Bericht door RigolleM »

cunces schreef:Na enig gegoogle weet ik het nog altijd niet. Wat zijn juist bracket cups?
Afbeelding
Plaats reactie