Betaalbaar pressfit gereedschap gezocht.

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
govaert
Mountainbiker
Berichten: 512
Lid geworden op: za 12 apr 2008 21:08
Rijdt met: canyon gc al 29 9.9

Re: Betaalbaar pressfit gereedschap gezocht.

Bericht door govaert »

Waarom alles direct vervangen als het kraakt? Ik rij met identiek dezelfde fiets en ook al last gehad van gekraak maar zeer eenvoudig op te lossen met vet in de gepaste lagers te doen. Heb al vet gedaan in de kopserie(lager openen met een naald, met een spuit vet erin en terug sluiten), trapaslager(op zelfde wijze als kopserie, en is nog lang niet aan vervanging toe, heb zelfs het gevoel dat hij veel langer gaat meegaan als de hollowtech 2cups waar ik vroeger mee reed), aan de X12steekas, de zadelpen(die zakte en kraakte). Ik had ook gekraak aan mijn crank maar dat lag aan de aansluiting van de spider en de crankarmen. Dus gewoon gedemonteerd, alle vuil en zand er vantussen, beetje vet aan en terug monteren.
Ik heb enkel kopserie onderste lager al moeten vervangen. Lager viel in mijn hand uit elkaar, was vocht in gekomen en beginnen roesten...
Weet natuurijk niet hoeveel km je al hebt met je bike, kan ook groot verschil geven.
wihameke
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: wo 20 jul 2011 19:28
Rijdt met: Canyon 29'er

Re: Betaalbaar pressfit gereedschap gezocht.

Bericht door wihameke »

na 5000 km mag er al eens iets vervangenworden denk ik.

Maar het gekraak is er nog altijd en het allerlaatste wat het kan zijn is mijn body van het achterwiel( 5000 km oud...), want ik voel een lichte speling op mijn nieuwe cassette (slx) als ik er aan wring en deze is er door de FM degelijk opgezet.

Waar vind ik die body's ergens? mijn wielen hebben deze specs: naven: ZTR 15 en X12. velgen: Crest 29er zwart. spaken: dt revo zwart.

Of misschien best dan toch naar de FM gaan...
Plaats reactie