carbon frame kraakt

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Gebruikersavatar
Montieken
Mountainbiker
Berichten: 397
Lid geworden op: za 19 mei 2007 13:14
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Montieken »

er is wel een verschill tussen carbon montagevet en montagevet voor gewoon alu. ik heb ook nergens gezet dat dit goed is om lagers mee in te vetten he ;)
ik heb vandat gewoon wit montagevet en daar zitten geen koperdeeltjes in hoor....[/u]
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Bericht door PhilippeBiker »

Je hebt dus alles gedaan zoals het hoort,geen barstjes ergens te zien thv van balhoofd schuine buis.Misschien iemand op je fiets zetten en eens goed kijken of je met een lamp niets ziet terwijl hij of zij aan het stuur wringt.
Zeker dat er geen fabrikage fout is op het balhoofdlager,even de lagers er eens uithalen en met hand draaien,of je zo niets krassend hoort,zo'n carbon frame geleid geluiden veel beter.
Gebruikersavatar
RVH
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 18:10
Rijdt met: Merckx / Cube Elite 29 Super HPC 2012

Bericht door RVH »

Ik had enkele weken terug ook last van gekraak omgeving balhoofd of stuurpen.
Het is inderdaad echt vervelend dat je dat hoort als je kracht op de bike zet of aan je stuur trekt.
Ik heb toen de lagers proper gemaakt met doekje en ook de rest van het balhoofd proper gekuist, ook de stuurpen verwijdert en vorkbuisuiteinde proper gemaakt, nadien vet aan alle delen gedaan, terug gemonteerd en gekraak was weg, zat het nu bij het balhoofd of bij de stuurpen, ik weet het niet precies maar men vermoeden was dat het bij de stuurpen zat en het veel te droog stond eronder, als het dan heel warm weer is kan dat beginnen kraken.
Een werkje van een klein kwartiertje dus laat het je niet afschrikken.
MTBer jeroen
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 13:33

Bericht door MTBer jeroen »

zwolle had gelijk, heb er nu gewoon vet tussen gedaan en is gestopt met kraken
Plaats reactie