avid elixir 5 achterrem blokkeert !

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Sigurvinson
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 06:53
Rijdt met: Special. Hard Rock/Thompson Razor/Scale 40

Bericht door Sigurvinson »

Ik rij met een nieuwe Scott Scale 40 mét Avid Juicy 5 schijfremmen. Afgelopen weekend mijn 3e rit en achterwiel volledig klem na kort in de remmen te gaan. Achterwiel er even uitgehaald, terug weg voor paar honderd meter en zelfde probleem. Ben thuis geraakt met verzuurde benen ... ;-(

Als ge als mtb'er de diverse fora er eens op naleest, kom je niet veel positieve ervaringen tegen met die Avid remmen. Ik heb tot hier toe enkel met Shimano gereden op 2 verschillende bikes, nooit problemen gehad. Dit kan toch geen toeval zijn. Hoe dan ook, ze gaan er meteen af en worden vervangen door iets betrouwbaarder en makkelijker af te stellen.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Bericht door MC Tim »

Sigurvinson schreef:Ik rij met een nieuwe Scott Scale 40 mét Avid Juicy 5 schijfremmen. Afgelopen weekend mijn 3e rit en achterwiel volledig klem na kort in de remmen te gaan. Achterwiel er even uitgehaald, terug weg voor paar honderd meter en zelfde probleem. Ben thuis geraakt met verzuurde benen ... ;-(

Als ge als mtb'er de diverse fora er eens op naleest, kom je niet veel positieve ervaringen tegen met die Avid remmen. Ik heb tot hier toe enkel met Shimano gereden op 2 verschillende bikes, nooit problemen gehad. Dit kan toch geen toeval zijn. Hoe dan ook, ze gaan er meteen af en worden vervangen door iets betrouwbaarder en makkelijker af te stellen.
Binnendoen voor garantie ? Of na herstelling overeenkomen met de LBS om iets anders te steken ?
Is niet normaal hoor dat ze blokkeren. De Juicy 5 zijn niet dé beste remmen, ok, maar hier speelt er een ander probleem. Ik rijd zelf nu al langere tijd met Elixir (C)R's en buiten het feit dat ze idd lastiger zijn om af te stellen, zijn dit zéér goede remmen.
Gebruikersavatar
NHke
Mountainbiker
Berichten: 180
Lid geworden op: do 21 apr 2011 16:42
Rijdt met: Canyon AL 7.0 White

Bericht door NHke »

Verleden week blokkeerde mijn avid elexir 3 achterrem ook opeens.. Wiel liep enorm aan en remde serieus af.

Ik heb me dan maar eens een ontluchtingskit besteld van Avid in Estland. Jaja Estland! 19€ ipv 41€. Remmen ontlucht en werkt gelijk nieuw. ;-)
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

heb ook niet zo erg te klagen over mun avids, remmen supergoed maar heb ergens last van, ga eens grondig moeten zoeken. als je de kans hebt van xt, zou ik dit toch doen(heb xt's op mun oude) en die voelen niet zo goedkoop aan als mun ultimate's(mss ligt het aan de carbon remhendels?)
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Bericht door kootje »

Hier eigenlijk ook geen problemen met mijn Elixir CR. Heb ze nu 3 jaar in gebruik, en behalve wat schoonmaken en centreren doe ik er weinig aan.
Krachtige, goed doseerbare rem!

PS: over dat schoonmaken en smeren van de zuigers: gebruik hiervoor alleen de voorgeschreven DOT olie die ook in het remsysteem zit, en geen ander spul als kruipolie, WD40, remmenreiniger etc.
Hierin kunnen agressieve oplosmiddelen zitten die de rubbers van de zuigers kunnen laten opzwellen of poreus worden, met als gevolg dat het echt helemaal vast komt te zitten en/of gaat lekken.
Plaats reactie