Onderhoud Rock Shox voorvork

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Sigurvinson
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 06:53
Rijdt met: Special. Hard Rock/Thompson Razor/Scale 40

Onderhoud Rock Shox voorvork

Bericht door Sigurvinson »

Heb 165 eurootjes mogen betalen bij mijn fietsboer voor het onderhoud van mijn voorvork. Er was wel een onderdeel stuk (dun langwerpig +/- 15cm dat een klein olielekje vertoonde) in de vork dat ook werd vervangen. Normaal ging hij me vooraf bellen indien het een dure affaire ging worden maar dat is niet gebeurd ... Iemand ervaring met zo'n zaken? In feite heb ik voor dat geld bijna een nieuwe vork denk ik dan. :-?
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

over welke vork gaat het ?
Sigurvinson
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 06:53
Rijdt met: Special. Hard Rock/Thompson Razor/Scale 40

Bericht door Sigurvinson »

zefii schreef:over welke vork gaat het ?
Een Tora van 2 j oud. Wel wekelijks 2x mee gereden maar geen enkele mtb-rit. Enkel baanritten.
Gebruikersavatar
zefii
Mountainbiker
Berichten: 1964
Lid geworden op: di 09 okt 2007 21:11
Contacteer:

Bericht door zefii »

Sigurvinson schreef:
zefii schreef:over welke vork gaat het ?
Een Tora van 2 j oud. Wel wekelijks 2x mee gereden maar geen enkele mtb-rit. Enkel baanritten.
dan vraag ik mij af wat hier 165 euro kan kosten...
de vork kost max 250 euro... hmmm toch even de rekening(met onderdelen bij) gaan vragen ?
KVDB
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 09:18
Rijdt met: Tita no matter what, On-one 29'er

Bericht door KVDB »

Zo'n onderdeel kost al rap veel geld, kijk hier maar 'ns ...

http://all4bikes.be/ecom/catalog/advanc ... emper+tora

en dan heb je waarschijnlijk ook nog een service kit nodig gehad, + verzendingskosten, werkuren, trilala...en hup...
Sigurvinson
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 06:53
Rijdt met: Special. Hard Rock/Thompson Razor/Scale 40

Bericht door Sigurvinson »

KVDB schreef:Zo'n onderdeel kost al rap veel geld, kijk hier maar 'ns ...

http://all4bikes.be/ecom/catalog/advanc ... emper+tora

en dan heb je waarschijnlijk ook nog een service kit nodig gehad, + verzendingskosten, werkuren, trilala...en hup...
De vervangen onderdelen heeft hij me laten zien en het was idd een demper rebound ... Maar het feit dat hij me vooraf ging bellen indien er buiten het normale onderhoud nog ander zaken moesten gebeuren; en dat finaal niet gedaan heeft, stemt me "not amused". Hij verwittigde me dat de kosten +/- 75 euro gingen bedragen als ik men fiets binnen deed. Voor die 165 euro - of met een beetje opleg - had ik via het forum misschien een goede reba of iets in die aard kunnen op de kop tikken ...
Gebruikersavatar
zwolle
Mountainbiker
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 07 aug 2008 19:26
Rijdt met: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Bericht door zwolle »

Sigurvinson schreef:
KVDB schreef:Zo'n onderdeel kost al rap veel geld, kijk hier maar 'ns ...

http://all4bikes.be/ecom/catalog/advanc ... emper+tora

en dan heb je waarschijnlijk ook nog een service kit nodig gehad, + verzendingskosten, werkuren, trilala...en hup...
De vervangen onderdelen heeft hij me laten zien en het was idd een demper rebound ... Maar het feit dat hij me vooraf ging bellen indien er buiten het normale onderhoud nog ander zaken moesten gebeuren; en dat finaal niet gedaan heeft, stemt me "not amused". Hij verwittigde me dat de kosten +/- 75 euro gingen bedragen als ik men fiets binnen deed. Voor die 165 euro - of met een beetje opleg - had ik via het forum misschien een goede reba of iets in die aard kunnen op de kop tikken ...
waarschijnlijk is de vork opgestuurt naar sabma en daar gerepareerd
als je dit er dan niet expleciet bij vermeld word ze gewoon gemaakt .
MNG
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 23:36
Rijdt met: AMS 110 26'er. 9000 GENT

Bericht door MNG »

Die hele sector rond het onderhoud der geglorifieerde fietspomp..heerlijk :P
Gebruikersavatar
Angelo.
Mountainbiker
Berichten: 2949
Lid geworden op: vr 08 jul 2005 18:55
Rijdt met: SC Blur LT, SC Chameleon, SC Heckler

Bericht door Angelo. »

zwolle schreef:
Sigurvinson schreef:
KVDB schreef:Zo'n onderdeel kost al rap veel geld, kijk hier maar 'ns ...

http://all4bikes.be/ecom/catalog/advanc ... emper+tora

en dan heb je waarschijnlijk ook nog een service kit nodig gehad, + verzendingskosten, werkuren, trilala...en hup...
De vervangen onderdelen heeft hij me laten zien en het was idd een demper rebound ... Maar het feit dat hij me vooraf ging bellen indien er buiten het normale onderhoud nog ander zaken moesten gebeuren; en dat finaal niet gedaan heeft, stemt me "not amused". Hij verwittigde me dat de kosten +/- 75 euro gingen bedragen als ik men fiets binnen deed. Voor die 165 euro - of met een beetje opleg - had ik via het forum misschien een goede reba of iets in die aard kunnen op de kop tikken ...
waarschijnlijk is de vork opgestuurt naar sabma en daar gerepareerd
als je dit er dan niet expleciet bij vermeld word ze gewoon gemaakt .
Met "waarschijnlijk" moet je oppassen. Duidelijk dat je niet weet dat Sabma enkel fox onderhoudt.
Sigurvinson
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 06:53
Rijdt met: Special. Hard Rock/Thompson Razor/Scale 40

Bericht door Sigurvinson »

MNG schreef:Die hele sector rond het onderhoud der geglorifieerde fietspomp..heerlijk :P
Wellicht cynisch bedoeld maar ik snap hem niet helemaal ...
Plaats reactie