SRAM X-9 schakelprobleem linker versnellingshendel.

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pladijs
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010 23:04
Rijdt met: Rock rider 9.2+ Challenge Huricane + Galaxy

SRAM X-9 schakelprobleem linker versnellingshendel.

Bericht door pladijs »

schakelen naar het voorste grootste blad gaat niet meer, maar wel van het kleinste blad naar het middenblad.Hij klikt dan wel maar draait door zinder iets te doen.
misschien ergens slijtage maar deze versnellingshendel is nog maar pas over enkele maanden vervangen geweest.
In plaats van een X-9 een X-7 hendel plaatsen lijkt me een goedkopere oplossing wat denken jullie daarvan ?
Gebruikersavatar
pladijs
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010 23:04
Rijdt met: Rock rider 9.2+ Challenge Huricane + Galaxy

Bericht door pladijs »

Ben juist naar de fietswinkel geweest en ze hebben een nieuwe bestelt.Want de oude is dood en staat nog steeds onder garantie ;-)
Ik heb gewoon mijn kabel wat meer aangetrokken zodat ik mijn middelste
en mijn grootste tandblad kan gebruiken.regelvijzen wat afgesteld en nu kan ik weer verder totdat mijn hendeltje aankomt.
Gebruikersavatar
Brecht G
Mountainbiker
Berichten: 406
Lid geworden op: wo 10 nov 2010 18:37
Rijdt met: cube reaction
Contacteer:

Bericht door Brecht G »

moesten ze niet onder garantie staan zou ik ze zelf opensmyten. heb zo al eens de rechter hersteld, maar vond het een kl*tewerk. om da hendelke daar weer op te krijgen met die veer.... agggrrr
Gebruikersavatar
pladijs
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 02 jan 2010 23:04
Rijdt met: Rock rider 9.2+ Challenge Huricane + Galaxy

Bericht door pladijs »

ja ik weet er van dat hendeltje kom je beter niet aan want eens dat het eraf is dan heb je miserie , er moet zeker een truk voor bestaan want ik heb er eens uren mee geknoeid = :roll:
Maar ik heb er toch een nieuwe gekregen van de garantie :bounce: ssssssssssssss
Plaats reactie