Aankoop speed Emtb

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
DennisEB
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 mar 2020 09:28

Aankoop speed Emtb

Bericht door DennisEB »

Goedemorgen allemaal,

Al enige jaren kijk ik met fascinatie naar die overdreven snelle elektrische fietsen in de US. Voor velen zal het vloeken in de kerk zijn maar dat is wat mij aanspreekt en daarom overweeg ik, binnen de mate van het mogelijke, zoiets aan te kopen. In mijn omgeving zijn veel vlakke paden en delen waar serieus doorgefietst kan worden. Ik ben bekend met snelheid en vind de elektrische aandrijving fascinerend. Een motor o.i.d. heeft mij ook altijd aangesproken maar, vanwege het storende en asociale karakter wat door velen zo word ervaren heb ik enkel beperkte tijd een quad gehad. Ook de elektrisch motor zoals de sur-ron laat ik voorlopige achterwege, omdat hier het fysieke onderdeel natuurlijk een stuk minder is.

Ik ben druk aan het zoeken geweest op het internet, maar kom tot de conclusie dat de meeste fabrikanten enkel een ondersteuning aanbieden tot 25kmh met een 250 watt motor. Dit zal voor velen de juiste keuze zijn, maar ik wil graag een andere weg inslaan. TQ biedt bijvoorbeeld een 120Nm +250 watt motor aan, echter zie ik alleen spitzing en haibike die deze motor toepassen. En daarbij geeft de Haibike wederom tot 25kmh ondersteuning.

Welke Emtb's zijn er nog meer verkrijgbaar die 45kmh+ kunnen gaan, buiten het aanpassen van de controller van een 250watt motor.

Ik ben mij bewust van de regelgeving etc., dus daar behoef ik geen informatie over te ontvangen. Een serieuze discussie hieromtrent starten interesseert mij des te meer.

Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Aankoop speed Emtb

Bericht door triumph_st »

45+ ga je m.i. niet vinden, toch niet bij de gekende merken. Ik vrees dat je je hiervoor in de illegaliteit gaat moeten begeven.
Onlangs las ik in de krant van iemand die, zonder zelf te moeten trappen, met een Chinees vehikel tegen 60km/u aan het rondrijden was, en eens tegengehouden door de politie 'zich van geen kwaad bewust was dat zijn fietske zo snel was'.
Hier op het forum is trouwens de interesse in emtb nog steeds aan de lage kant en al zeker voor die niche markt waarover je het hebt.
Suc6 met je zoektocht.
DennisEB
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 mar 2020 09:28

Re: Aankoop speed Emtb

Bericht door DennisEB »

triumph_st schreef:45+ ga je m.i. niet vinden, toch niet bij de gekende merken. Ik vrees dat je je hiervoor in de illegaliteit gaat moeten begeven.
Onlangs las ik in de krant van iemand die, zonder zelf te moeten trappen, met een Chinees vehikel tegen 60km/u aan het rondrijden was, en eens tegengehouden door de politie 'zich van geen kwaad bewust was dat zijn fietske zo snel was'.
Hier op het forum is trouwens de interesse in emtb nog steeds aan de lage kant en al zeker voor die niche markt waarover je het hebt.
Suc6 met je zoektocht.

Alvast bedankt voor het antwoord.

En wat voor aanbod is er in de 45kmh fietsen, want ook daar kom ik eigenlijk weinig tot niks tegen?
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Aankoop speed Emtb

Bericht door Mister No Chaïn »

Quasi elk merk heeft wel 1 of meerdere snelle fietsen in hun gamma, maar dat is dan echt bedoelt om op asfalt te blijven.
Flyer heeft een opgebouwde mtb in snelle uitvoering, ik denk dat je zoiets bij weinig merken zal terugvinden. https://www.flyer-fietsen.nl/product/goroc3-6-50-hs-eu/
DennisEB
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 mar 2020 09:28

Re: Aankoop speed Emtb

Bericht door DennisEB »

Mister No Chaïn schreef:Quasi elk merk heeft wel 1 of meerdere snelle fietsen in hun gamma, maar dat is dan echt bedoelt om op asfalt te blijven.
Flyer heeft een opgebouwde mtb in snelle uitvoering, ik denk dat je zoiets bij weinig merken zal terugvinden. https://www.flyer-fietsen.nl/product/goroc3-6-50-hs-eu/

Inderdaad weinig andere merken bieden dit. Ik ga er eens naar kijken, bedankt.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Aankoop speed Emtb

Bericht door roger »

Bafang motertje op je bestaande fiets en je kunt tot 60km/u halen.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Rond de 1 000 euro,veel succes
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Aankoop speed Emtb

Bericht door RigolleM »

roger schreef:Bafang motertje op je bestaande fiets en je kunt tot 60km/u halen.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Rond de 1 000 euro,veel succes
60 km/u en velgremmen... ](*,)

En waarom moesten die pedalen er nu af? :-k
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Aankoop speed Emtb

Bericht door roger »

RigolleM schreef:
roger schreef:Bafang motertje op je bestaande fiets en je kunt tot 60km/u halen.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Rond de 1 000 euro,veel succes
60 km/u en velgremmen... ](*,)

En waarom moesten die pedalen er nu af? :-k

Dit is maar een voorbeeld filmpje hoe je zo een motertje kunt plaatsen.

Vroeger reden we toch altijd met velgremmen,daar is tioch niks verkeerd mee.Integendeel we reden meer met ons verstand.

Google maar eens om je daarin te verdiepen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Aankoop speed Emtb

Bericht door Mister No Chaïn »

roger schreef:Integendeel we reden meer met ons verstand
Het zou van verstand getuigen om geen mtb op te fokken tot 60 per uur ...
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Aankoop speed Emtb

Bericht door roger »

Mister No Chaïn schreef:
roger schreef:Integendeel we reden meer met ons verstand
Het zou van verstand getuigen om geen mtb op te fokken tot 60 per uur ...
Pas op hé,ben de eerste die tegen die opgefokte e-bikes ben,dit hadden ze nooit mogen toelaten zeker niet bij mountainbiken.Wel voorstander van e-bike tot 25km/u ook al ben ik 76j toch heb ik er nog geen en blijf lekker biken met men Seven in 26'wieltjes waar ik geen afstand kan van doen.Maar er zal toch een moment komen dat ik mij er een ga aanschaffen maar dan moet hij rond de 15kg zijn en dit zal niet lang meer duren.Een vriend heeft voor zen vrouw een hardtail e-bike al op 18kg gebracht waar ik in Frankrijk al leuke tochtjes heb mee gedaan.

Misschien op men Seven een bafang maar die motor zo onderaan lijkt mij niet ideaal om te biken.


Kan er wel inkomen dat een speed Ebike wel handig is voor woon-werk maar daar moet het bij blijven.

Heb alleen dit vermeld voor de persoon die een aankoop speed Emtb zoekt, dit kun je doen met een Bafang motor.
Plaats reactie