Single speed met een xd-body

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Re: Single speed met een xd-body

Bericht door pliepla »

TimW schreef:Kan je een Hope body niet verwijderen door deze er gewoon af te trekken (zoals DT Swiss)? Dacht het wel.

Dan zou ik gewoon een XD body voor uw eagle cassette gebruiken en een standaard body met uwe SS sprocket. Dan hoef je de cassette ook niet de demonteren en is het gewoon een kwestie van de body er af te halen en de andere er op duwen. Minder sleutelwerk dan dit wordt het niet meer :wink:

Stalen body is ook niet persé nodig. On One heeft goede SS sprockets met brede basis, deze vreten zicht niet vast in een alu body
https://www.on-one.co.uk/i/q/SKOOSSGA/o ... d-sprocket" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo'n body vervangen schrikt me wat af - al is het maar omdat ik dat niet meer heb moeten doen sinds ik mijn mavic-wielen aan de haak heb gehangen en ik dus niet meer goed weet hoe dat allemaal werkt. Ik heb er nog niet bij stilgestaan maar ik ga het eens bij de lbs bespreken.

Ik gebruik de sprockets van surley, die hebben ook een brede basis en vreten ook niet in.
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: Single speed met een xd-body

Bericht door TimW »

" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens het filmpje komt de body er gewoon af wanneer je de endcap er af haalt. Kan allemaal zonder gereedschap.
Er zit nog wel een dichting die bij montage aangedrukt moet worden zie ik. Daar ga je waarschijnlijk niet aankunnen als de cassette er nog op zit helaas...
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Re: Single speed met een xd-body

Bericht door pliepla »

TimW schreef:

Volgens het filmpje komt de body er gewoon af wanneer je de endcap er af haalt. Kan allemaal zonder gereedschap.
Er zit nog wel een dichting die bij montage aangedrukt moet worden zie ik. Daar ga je waarschijnlijk niet aankunnen als de cassette er nog op zit helaas...
Goeie suggestie alleszins. Zoals gezegd: ik had zover nog niet gedacht.
Plaats reactie