Fixeer je niet teveel op die kilometers die je nog kan rijden. het verbruik van je batterij hangt van diverse factoren af. Wind, temperatuur, enzovoort.
De streepjes die de sterkte van je batterij weergeven zijn een veel beter indicatie hoe vol (of leeg) je batterij wel is.
Batterij
Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Re: Batterij
De mijne ook,content van die aandrijving?vtteddy schreef:Welke aandrijving hebt jij? Die van mij is een performance line cx .yarkan schreef:Als de batterij vol is,kan ik toch lang op eco rijden voor de km vermindert (platte stukken)(24 km-u )vtteddy schreef:Ik heb een Bosch batterij van 500W . Laad hem steeds binnen op. Plaats hem op de fiets , zet hem aan in eco,dan geeft ie 145km. Begin ik te fietsen in eco ,dan geeft ie mij nog maar een goeie 95km ( in de zomer)
En dat is ook het max dat ik eruit kan halen . En nu in de Winter is dat nog zo'n 70km. met gemiddeld 500 hoogtemeters . Die 150 en meer is toch wel veel. Ik hou geen rekening met de aantal kms dat ge nog kunt rijden ( dat schommelt voortdurend, een lange helling oprijden bv.) ik hou enkel rekening met de percentage van de batterij.
Rij met ktm fogo hardtail
- vtteddy
- Mountainbiker
- Berichten: 381
- Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
- Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272
Re: Batterij
Ja , ik ben er zeer tevreden over. Maar 130 à 140 km kan ik wel niet doen. Ofwel rij jij vooral plat met weinig hoogtemeters en verharde wegen . Ik rij vooral singletracks met minstens 500 pos.hoogtemeters en banden met zwaar profiel.
Re: Batterij
Inderdaad ,hier bij ons is het vrij plat (hamme,oostvlaanderen)hoogste hier is een viaduct van de snelwegvtteddy schreef:Ja , ik ben er zeer tevreden over. Maar 130 à 140 km kan ik wel niet doen. Ofwel rij jij vooral plat met weinig hoogtemeters en verharde wegen . Ik rij vooral singletracks met minstens 500 pos.hoogtemeters en banden met zwaar profiel.
Verleden week gaan rijden in ninove en daar is het wat meer bergop en batterij was ook leeg na 58 km's (veel ondersteuning)
Woon je heuvelachtig?
- vtteddy
- Mountainbiker
- Berichten: 381
- Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
- Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272
Re: Batterij
Ja het is hier zeer heuvelachtig. Hoeilaart, Overijse ,Tervuren ,Kortenberg, Terhulpen, Lasne en Leuven ( meerdaalbos) Dat is de streek waar wij rijden . Voor 10km hebt ge 100 hoogtemeters.yarkan schreef:Inderdaad ,hier bij ons is het vrij plat (hamme,oostvlaanderen)hoogste hier is een viaduct van de snelwegvtteddy schreef:Ja , ik ben er zeer tevreden over. Maar 130 à 140 km kan ik wel niet doen. Ofwel rij jij vooral plat met weinig hoogtemeters en verharde wegen . Ik rij vooral singletracks met minstens 500 pos.hoogtemeters en banden met zwaar profiel.
Verleden week gaan rijden in ninove en daar is het wat meer bergop en batterij was ook leeg na 58 km's (veel ondersteuning)
Woon je heuvelachtig?
Re: Batterij
Daar is het zeer heuvelachtig,maar prachtig rijden,vroeger kwam ik daar met de niet e-bike rijden (tourtochten)vtteddy schreef:Ja het is hier zeer heuvelachtig. Hoeilaart, Overijse ,Tervuren ,Kortenberg, Terhulpen, Lasne en Leuven ( meerdaalbos) Dat is de streek waar wij rijden . Voor 10km hebt ge 100 hoogtemeters.yarkan schreef:Inderdaad ,hier bij ons is het vrij plat (hamme,oostvlaanderen)hoogste hier is een viaduct van de snelwegvtteddy schreef:Ja , ik ben er zeer tevreden over. Maar 130 à 140 km kan ik wel niet doen. Ofwel rij jij vooral plat met weinig hoogtemeters en verharde wegen . Ik rij vooral singletracks met minstens 500 pos.hoogtemeters en banden met zwaar profiel.
Verleden week gaan rijden in ninove en daar is het wat meer bergop en batterij was ook leeg na 58 km's (veel ondersteuning)
Woon je heuvelachtig?
- bikeron
- Mountainbiker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 27 feb 2014 14:05
- Rijdt met: Cannondale Super V 800 sl en Barracuda A2r
Re: Batterij
Niet te vergeten dat ook het bandentype en de bandendruk en belangrijke factor speelt bij de batterij autonomie buiten de reeds vermelde zaken.