Batterij

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Batterij

Bericht door i-Mac »

Fixeer je niet teveel op die kilometers die je nog kan rijden. het verbruik van je batterij hangt van diverse factoren af. Wind, temperatuur, enzovoort.
De streepjes die de sterkte van je batterij weergeven zijn een veel beter indicatie hoe vol (of leeg) je batterij wel is.
yarkan
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 sep 2014 21:44

Re: Batterij

Bericht door yarkan »

vtteddy schreef:
yarkan schreef:
vtteddy schreef:Ik heb een Bosch batterij van 500W . Laad hem steeds binnen op. Plaats hem op de fiets , zet hem aan in eco,dan geeft ie 145km. Begin ik te fietsen in eco ,dan geeft ie mij nog maar een goeie 95km ( in de zomer)
En dat is ook het max dat ik eruit kan halen . En nu in de Winter is dat nog zo'n 70km. met gemiddeld 500 hoogtemeters . Die 150 en meer is toch wel veel. Ik hou geen rekening met de aantal kms dat ge nog kunt rijden ( dat schommelt voortdurend, een lange helling oprijden bv.) ik hou enkel rekening met de percentage van de batterij.
Als de batterij vol is,kan ik toch lang op eco rijden voor de km vermindert (platte stukken)(24 km-u )
Rij met ktm fogo hardtail
Welke aandrijving hebt jij? Die van mij is een performance line cx .
De mijne ook,content van die aandrijving?
Gebruikersavatar
vtteddy
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272

Re: Batterij

Bericht door vtteddy »

Ja , ik ben er zeer tevreden over. Maar 130 à 140 km kan ik wel niet doen. Ofwel rij jij vooral plat met weinig hoogtemeters en verharde wegen . Ik rij vooral singletracks met minstens 500 pos.hoogtemeters en banden met zwaar profiel.
yarkan
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 sep 2014 21:44

Re: Batterij

Bericht door yarkan »

vtteddy schreef:Ja , ik ben er zeer tevreden over. Maar 130 à 140 km kan ik wel niet doen. Ofwel rij jij vooral plat met weinig hoogtemeters en verharde wegen . Ik rij vooral singletracks met minstens 500 pos.hoogtemeters en banden met zwaar profiel.
Inderdaad ,hier bij ons is het vrij plat (hamme,oostvlaanderen)hoogste hier is een viaduct van de snelweg
Verleden week gaan rijden in ninove en daar is het wat meer bergop en batterij was ook leeg na 58 km's (veel ondersteuning)
Woon je heuvelachtig?
Gebruikersavatar
vtteddy
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272

Re: Batterij

Bericht door vtteddy »

yarkan schreef:
vtteddy schreef:Ja , ik ben er zeer tevreden over. Maar 130 à 140 km kan ik wel niet doen. Ofwel rij jij vooral plat met weinig hoogtemeters en verharde wegen . Ik rij vooral singletracks met minstens 500 pos.hoogtemeters en banden met zwaar profiel.
Inderdaad ,hier bij ons is het vrij plat (hamme,oostvlaanderen)hoogste hier is een viaduct van de snelweg
Verleden week gaan rijden in ninove en daar is het wat meer bergop en batterij was ook leeg na 58 km's (veel ondersteuning)
Woon je heuvelachtig?
Ja het is hier zeer heuvelachtig. Hoeilaart, Overijse ,Tervuren ,Kortenberg, Terhulpen, Lasne en Leuven ( meerdaalbos) Dat is de streek waar wij rijden . Voor 10km hebt ge 100 hoogtemeters.
yarkan
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 24 sep 2014 21:44

Re: Batterij

Bericht door yarkan »

vtteddy schreef:
yarkan schreef:
vtteddy schreef:Ja , ik ben er zeer tevreden over. Maar 130 à 140 km kan ik wel niet doen. Ofwel rij jij vooral plat met weinig hoogtemeters en verharde wegen . Ik rij vooral singletracks met minstens 500 pos.hoogtemeters en banden met zwaar profiel.
Inderdaad ,hier bij ons is het vrij plat (hamme,oostvlaanderen)hoogste hier is een viaduct van de snelweg
Verleden week gaan rijden in ninove en daar is het wat meer bergop en batterij was ook leeg na 58 km's (veel ondersteuning)
Woon je heuvelachtig?
Ja het is hier zeer heuvelachtig. Hoeilaart, Overijse ,Tervuren ,Kortenberg, Terhulpen, Lasne en Leuven ( meerdaalbos) Dat is de streek waar wij rijden . Voor 10km hebt ge 100 hoogtemeters.
Daar is het zeer heuvelachtig,maar prachtig rijden,vroeger kwam ik daar met de niet e-bike rijden (tourtochten)
Gebruikersavatar
bikeron
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 27 feb 2014 14:05
Rijdt met: Cannondale Super V 800 sl en Barracuda A2r

Re: Batterij

Bericht door bikeron »

Niet te vergeten dat ook het bandentype en de bandendruk en belangrijke factor speelt bij de batterij autonomie buiten de reeds vermelde zaken.
Plaats reactie