Problemen EMTB Garantie GIANT !

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
EMTB stoemper
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 16:46

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door EMTB stoemper »

Ok, maar hoe leg je dan uit dat de nieuwe display die voordien geplaatst was door de dealer geen condens vertoonde na verschillende ritten en de zogezegde nieuwe display door Giant Nederland wel? En ik vind dat na zoveel problemen alles perfect dient te werken. Ze spelen nu duidelijk op verjaring van de garantie! Ik ga normaal gezien nog een 2e EMTB aanschaffen, deze is in principe van de vrouw, maar door al die problemen ben ik er zelf blijven mee rijden. De 2e EMTB wordt zeker GEEN Giant nu!!!
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door jervanheg »

EMTB stoemper schreef:Ok, maar hoe leg je dan uit dat de nieuwe display die voordien geplaatst was door de dealer geen condens vertoonde na verschillende ritten en de zogezegde nieuwe display door Giant Nederland wel? En ik vind dat na zoveel problemen alles perfect dient te werken. Ze spelen nu duidelijk op verjaring van de garantie! Ik ga normaal gezien nog een 2e EMTB aanschaffen, deze is in principe van de vrouw, maar door al die problemen ben ik er zelf blijven mee rijden. De 2e EMTB wordt zeker GEEN Giant nu!!!
Lees eens je boek van fysica uit het tweede studiejaar door. Als die display een tijdlang in een warme/vochtige omgeving gezeten heeft, en daarna naar een koudere; krijg je condens. Wil je dat weg, leg die display dan in een luchtdichte doos met zo'n silicaat-zakje..
En opnieuw, het is NIET DE FIETS, wel de motor/electronica. Als je nu een ander merk zou kopen - maar met precies dezelfde motor én display, dan riskeer je krak hetzelfde te hebben.
EMTB stoemper
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 16:46

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door EMTB stoemper »

jervanheg schreef:
EMTB stoemper schreef:Ok, maar hoe leg je dan uit dat de nieuwe display die voordien geplaatst was door de dealer geen condens vertoonde na verschillende ritten en de zogezegde nieuwe display door Giant Nederland wel? En ik vind dat na zoveel problemen alles perfect dient te werken. Ze spelen nu duidelijk op verjaring van de garantie! Ik ga normaal gezien nog een 2e EMTB aanschaffen, deze is in principe van de vrouw, maar door al die problemen ben ik er zelf blijven mee rijden. De 2e EMTB wordt zeker GEEN Giant nu!!!
Lees eens je boek van fysica uit het tweede studiejaar door. Als die display een tijdlang in een warme/vochtige omgeving gezeten heeft, en daarna naar een koudere; krijg je condens. Wil je dat weg, leg die display dan in een luchtdichte doos met zo'n silicaat-zakje..
En opnieuw, het is NIET DE FIETS, wel de motor/electronica. Als je nu een ander merk zou kopen - maar met precies dezelfde motor én display, dan riskeer je krak hetzelfde te hebben.
Ga hier niet verder over discuteren.
Maar ik vind wel dat Giant één of andere geste mag doen wanneer je je fiets gedurende minimum 75 dagen kwijt bent geweest voor herstellingen (telkens een electrisch probleem) op een tijdspanne van anderhalf jaar, de fiets gewoon omruilen en ik was al content geweest maar Giant Nederland hadden zelfs geen testfiets ter beschikking wanneer de fiets voor meer als 30 dagen bij hen was voor herstelling... dat maak je mij niet wijs !!!

GIANT op gebied van service en garantie is voor mij 0,0000000 !!! :evil:
De volgende die ik ga kopen zal dus GEEN Giant worden. :evil:
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door Mister No Chaïn »

jervanheg schreef:
EMTB stoemper schreef:Als electrieker wist ik ook wel dat dit een vochtprobleem is in de bekabeling/componenten en/of motorgedeelte. Als ze dit bij Giant nog niet weten, en er zo lang over doen, wat voor een techniekers hebben ze dan?
Giant assembleert fietsen, geen motoren. Van elektriciteit en electronica weten die geen bal, ze monteren die enkel. En mogelijks is de verantwoordelijkheid aangaande garantie ook deel van het moeizame proces.
Als je een Cube koopt met een Bosch motor en er is een probleem stuurt je lbs die motor rechtstreeks naar Bosch, Cube zit daar voor niks mee tussen.
Maar als Giant het te duur vind om Bosch motoren aan te kopen en daarom ergens motoren en batterijen laat maken om er Giant op te plakken is het toch hun eigen verantwoordelijkheid zeker. Dat zij in Taiwan met de fabrikant van de motoren ambras maken is de klant en ook de lbs hun zaak toch niet.
Dat ze hun Giant spul enkel monteren en er geen bal van kennen lijkt me wel te kloppen ja :lol:
Gebruikersavatar
ronimo
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 07 nov 2006 21:02
Rijdt met: Trek Roscoe8 / Kona Rove / specialized Turbo Vado 6.0

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door ronimo »

Als ik dit lees,krijg ik de indruk dat je fietsdealer hier ook in de fout gaat door er zelf niet meer werk van te maken.
Ik zelf heb ook een Giant Dirt-E en heb totaal geen probleem tegen gekomen.
En de motor(yamaha) was bij mij een reden om deze aan te schaffen.
Ik hoop dat je de problemen kwijt geraakt.
EMTB stoemper
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 16:46

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door EMTB stoemper »

Slecht nieuws, terug problemen met het electrisch gedeelte van de fiets GIANT EMTB.

Zondag voormiddag de fiets gekuist met de tuinslang (batterij eerst uitgenomen), de fiets nadien afgedroogd batterij terug geplaatst en geen probleem. Fiets nog buiten laten staan en na een klein uur kon ik terug het display niet meer uit zetten met de toets van de bediening. Het display was enkel nog uit te zetten door de batterij er uit te nemen... Enkele malen geprobeert maar bleef hetzelfde.

Gisteren maandag en terug eens geprobeerd maar bleef hetzelfde.

Dit is nu de 9e maal dat er een electrisch probleem is met deze fiets! Is zelfs al 35 dagen naar Giant Nederland opgestuurd en nog steeds geen oplossing! In totaal heb ik de fiets al 75 dagen moeten missen op anderhalf jaar tijd plus telkens het traject dat ik moet doen om hem binnen te brengen en terug op te halen.

Ik wil nu een definitieve oplossing: Giant neemt de fiets terug en geeft ofwel men geld terug, ofwel geeft men mij een aankoopbon van het bedrag op de factuur en koop ik er een nieuwe EMTB mee bij Giant.

Aan Giant de keuze maar dit keer laat ik het er niet bij. Ze hebben 1 week om akkoord te gaan, indien niet dien ik klacht in bij de consumentenbond en geef dit in hun handen en zal er dossier opgestart worden.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door De Wreter »

EMTB stoemper schreef: Ik wil nu een definitieve oplossing: Giant neemt de fiets terug en geeft ofwel men geld terug, ofwel geeft men mij een aankoopbon van het bedrag op de factuur en koop ik er een nieuwe EMTB mee bij Giant..
Volgens mij wou je al een definitieve oplossing de eerste keer, niet ? Is het nog niet duidelijk dat je er op deze manier geen zal krijgen ?
EMTB stoemper schreef: Aan Giant de keuze maar dit keer laat ik het er niet bij. Ze hebben 1 week om akkoord te gaan, indien niet dien ik klacht in bij de consumentenbond en geef dit in hun handen en zal er dossier opgestart worden.
Die klacht had je allang moeten indienen. Doe het nu onmiddellijk. Je laat dit veel te lang aanslepen (en ja, je hebt last van uitstelgedrag) en het zal zolang aanslepen tot de garantie verstreken is.

En persoonlijk en zeker als je zelf electrieker bent : gooi dat ding open en los dat slecht contact zelf op.
EMTB stoemper
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 16:46

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door EMTB stoemper »

Zeker niet zelf aan 'prutsen' als de fiets nog in garantie is!
EMTB stoemper
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 16:46

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door EMTB stoemper »

Voila se, sedert gisteren niets meer. Display vol condens en geen ondersteuning...EMTB heeft voor de 9e maal electrische problemen...En Giant weigert om de fiets van 1.5 jaar oud te vervangen! In totaal is de fiets al meer dan 70 dagen binnen geweest...
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door jervanheg »

EMTB stoemper schreef:dit keer laat ik het er niet bij. Ze hebben 1 week om akkoord te gaan, indien niet dien ik klacht in bij de consumentenbond en geef dit in hun handen en zal er dossier opgestart worden.
Vandaag dus. Laat weten hoe het gaat.
Plaats reactie