Problemen EMTB Garantie GIANT !

Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Problemen ETMB

Bericht door triumph_st »

warreke schreef:Ik ben zeer nieuwsgierig.
Als we kunnen helpen zullen we het zeker doen.
ditto
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Problemen ETMB

Bericht door De Wreter »

EMTB stoemper schreef:
Ga er eens werk van maken......weinig tijd.......problemen blijven
Nou, je gaat toch eens wat tijd moeten maken, problemen lossen zich bij mijn weten nooit vanzelf op...
EMTB stoemper
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 16:46

Re: Problemen ETMB

Bericht door EMTB stoemper »

Hallo,

Efkes wa tijd. Het gaat hier over een Giant Dirt-E+2 aangekocht bij een officiele Giant dealer eind 2016.
Vanaf de aankoop niets anders dan electrische problemen.
- 2 x water in het display
- 5 x de display en fiets niet kunnen uit zetten via de knop on/off en telkens de batterij moeten uitnemen of de display bleef op staan. Ook de display dan verandert naar een hoger model type EVO maar bleef hetzelfde nadien. Ook de bedrading is reeds 2 x vervangen geweest. Eenmaal bij de dealer en éénmaal bij Giant Nederland.
Iedere keer was de fiets weg voor een 5 tal dagen en diende ik dus in totaal 14 x de verplaatsing te doen naar de verkoper die niet bij de deur is. (22 km enkel)

Ik kuis de fiets met een gewone tuinslang en op broes stand. Het display scherm ik telkens af met een plastiek zak en tape! Na het kuisen droog ik alles op met een vod. Het probleem komt niet dadelijk maar enige tijd nadien, dus als het water ergens de tijd heeft om door te dringen.

De fiets is dan naar Lelystad gestuurd en meer dan een maand weg geweest. Als de fiets terug kwam, zonder er mee rijden, zat er weer al condens in de display!

Dus op anderhalf jaar tijd heb ik de fiets een 70 tal dagen moeten missen en het probleem is nog niet opgelost! Ik heb al verscheidene mails hierover naar Giant Nederland gestuurd maar deze doen zelfs de moeite niet om hierop te antwoorden!!!

Op welke manier kan ik het beste men geld terug eisen?
warreke
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 12 mei 2017 21:17
Rijdt met: Levo fsr 29 comp

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door warreke »

Beste
Uw probleem zit volgens mij zeker in een vocht probleem in je elektrische componenten.
Heb eens wat rond gesurft op forums en wat bekend is bij de giant is dat er dikwijls een probleem blijkt te zitten in de bedien eenheid op je stuur waar je de ondersteuning regelt. Deze geeft vooral je probleem met op en af zetten en display dat niet uitgezet kan worden. Ook 2 x gelezen dat het in de motor zelf zat. het grote probleem met onze e-mtb's is dat de fietsen makers hier nog niet echt mee weg zijn. Ik zit zelf in de automobiel sector en heb het zelfde mee gemaakt met de opkomst van electronica in de wagens. Als daar een probleem zich voor doet krabben velen nog steeds in het haar. Hier is het absoluut nodig dat de fabriekanten voldoende bijscholingen regelen en dat de techniekers ook geintereseerd geraken (Wat bij velen een probleem blijkt omdat het niet hun oorspronkelijke materie is waarvoor ze deze richting kozen). Dat je fiets van eind 2016 is zal dan ook een probleem leveren om deze evt nog in te wisselen voor een ander model of zo. Hier is het belangrijk dat je dealer je volledig begrijpt en ondersteund. Blijven aandringen bij je dealer en evt een advocaat inschakelen als het niet anders kan.
vraag aan je dealer wie je kan contacteren bij giant en als het niet opgelost geraakt de pers in schakelen daar zijn fabriekanten als de dood voor . Slechte reclame wil geen enkele fabrikant. Nog veel succes in je lijdens weg. en probeer vooral via uw dealer tot een oplossing te komen.
Sportieve groeten
Warreke
EMTB stoemper
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 16:46

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door EMTB stoemper »

Als electrieker wist ik ook wel dat dit een vochtprobleem is in de bekabeling/componenten en/of motorgedeelte. Als ze dit bij Giant nog niet weten, en er zo lang over doen, wat voor een techniekers hebben ze dan?
Ondertussen is de fiets terug gekomen van Giant Nederland ( na meer dan een maand ) en ze hebben de nieuwe display dat de dealer gemonteerd had en goed werkte vervangen... wat zeker niet nodig was!
ze hebben verscheidene 'water' testen gedaan (zeggen ze), zelfs de fiets volledig afgespoten met een hogedrukreiniger en niets gevonden....
De fiets kwam terug en toen ik voor de 1e maal mee ging rijden zat er condens in de 'nieuwe' display en had er nog geen meter mee gereden!
Ook een gekraak onderaan de kader dat er voordien niet was.
Ondertussen heb ik de fiets nog niet gekuist, één dezer dagen ga ik hem kuisen en ben benieuwd.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door De Wreter »

EMTB stoemper schreef: Ondertussen heb ik de fiets nog niet gekuist, één dezer dagen ga ik hem kuisen en ben benieuwd.
Als je iets terug binnenkrijgt pak je dat onmiddellijk aan zodat je dadelijk kan reageren !!!

Zoals ik het zie sta je al bestempeld als "lastige klant" en werken ze toe naar een verjaring van de garantietermijn.....Vergeet volgende keer ook onderdelen die je vervangen wil niet te markeren om te zien of ze werkelijk vervangen worden.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door Free_ltd »

Erg dat ze sommige klanten als ergerlijk bestempelen. En dat gebeurt vaak.
EMTB stoemper
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 21 mar 2018 16:46

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door EMTB stoemper »

De Wreter schreef:
EMTB stoemper schreef: Ondertussen heb ik de fiets nog niet gekuist, één dezer dagen ga ik hem kuisen en ben benieuwd.
Als je iets terug binnenkrijgt pak je dat onmiddellijk aan zodat je dadelijk kan reageren !!!

Zoals ik het zie sta je al bestempeld als "lastige klant" en werken ze toe naar een verjaring van de garantietermijn.....Vergeet volgende keer ook onderdelen die je vervangen wil niet te markeren om te zien of ze werkelijk vervangen worden.
Hier heb je gelijk in en normaal gezien doe ik dit maar door familiale omstandigheden is het er nog niet van gekomen.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door jervanheg »

EMTB stoemper schreef:Als electrieker wist ik ook wel dat dit een vochtprobleem is in de bekabeling/componenten en/of motorgedeelte. Als ze dit bij Giant nog niet weten, en er zo lang over doen, wat voor een techniekers hebben ze dan?

Giant assembleert fietsen, geen motoren. Van elektriciteit en electronica weten die geen bal, ze monteren die enkel. En mogelijks is de verantwoordelijkheid aangaande garantie ook deel van het moeizame proces.
jervanheg
Mountainbiker
Berichten: 472
Lid geworden op: di 20 sep 2005 16:57
Rijdt met: KTM Kapoho e-bike

Re: Problemen EMTB Garantie GIANT !

Bericht door jervanheg »

EMTB stoemper schreef:... en ze hebben de nieuwe display dat de dealer gemonteerd had en goed werkte vervangen... wat zeker niet nodig was!
Ah, jij hebt dus een diagnose? Waarom vertel je dan niet aan hen, wat er mis mee is?
En... een beetje condens ("mist") onder het scherm duidt niet op een fout hoor.... condens = luchtvochtigheid, en niet noodzakelijk waterinsijpeling. In tegenstelling tot bvb sommige horloges, is de display niet luchttdicht.
Plaats reactie